سرسبزترین روستاهای مشهد که قبل از مرگ باید آن ها را دید‍!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
سرسبز ترین روستاهای مشهد

طبیعت بکر و دست نخورده روستاها همیشه برای مردم شهر جذاب است چرا که تنها با گشت و گذار در روستاهای سبز و جذاب می توان از فکر شلوغی های شهر بیرون آمد. در این مقاله قرار است تا با هم کمی به اطراف مشهد و روستاهای خراسان سر بزنیم و سرسبزترین روستاهای مشهد را بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید تا بکرترین جاهای تفریحی اطراف مشهد را با هم بشناسیم.

روستای زشک مشهد، سبز ترین روستای ۱۰۰ ساله خراسان

روستای زشک مشهد یکی از نزدیک ترین روستاها به منطقه شاندیز مشهد به حساب می آید. این روستای سرسبز دقیقا در امتداد جنوب شرقی قله بینالود قرار گرفته و معروف به یکی از کم جمعیت ترین روستاهای خراسان است.

برای تماشای جاهای دیدنی روستای زشک باید ۵۴ کیلومتر از مشهد دور شوید. این فاصله با ماشین شخصی در کمتر از ۲ ساعت طی می شود. از زیباترین جاهای دیدنی این روستا می توان به این موارد اشاره کرد.

  • چشمه فلفلی زشک
  • دره نهل
  • قله چمن
  • قله شیرباد مشهد

اگر برای شناخت کامل تر این روستا نیازمند اطلاعات تکمیلی هستید، پیشنهاد می کنم مقاله معرفی روستای زشک مشهد را با دقت بخوانید.

روستای زشک مشهد

روستای عنبران مشهد، بکر ترین طبیعت در شمال خراسان

به جرات می توان گفت روستای عنبران مشهد یکی از سبزترین روستاهای استان خراسان به حساب می آید. این روستا در ۲۶ کیلومتری مشهد قرار گرفته و فاصله زیادی با شهر ندارد. همین فاصله کوتاه موجب شده تا اهالی مشهد بتوانند برای تعطیلات آخر هفته این روستا را انتخاب کنند.

یکی از ویژگی های جذاب این روستا این است که در تمام کوچه باغ ها عطر گل و گیاه به مشام می رسد. به گونه ای که اگر به درب خانه های این روستا توجه کنید متوجه وجود گل های رونده از لابه لالی میله های در خواهید شد.

ییلاقات عنبران به همراه باغ میوه و گل این امکان را برای شما فراهم می کند تا دید خود را نسبت به روستاها تغییر دهید و برای یک بار هم که شده آرزوی زندگی در روستا را داشته باشید. پیشنهاد می کنم اگر برای دانستن اطلاعات اضافه در مورد این روستا کنجکاو هستید، حتما مقاله معرفی روستای عنبران مشهد را بخوانید.

روستای عنبران مشهد

روستای بند گلستان مشهد

بند گلستان مشهد یکی دیگر از زیبا ترین روستاهای اطراف مشهد به حساب می آید که فاصله بسیار کمی با شهر دارد. برای رسیدن به این روستا تنها ۶ کیلومتر باید از شهر دور شوید که این فاصله برای پیدا کردن منطقه ای جذاب با طبیعت دست نخورده بسیار منطقی است.

یکی از جاهای دیدنی این روستا وجود امام زاده ای به نام برادران یاسر و ناصر است که موجب شده مخاطبان مذهبی بازدید از آن را از دست ندهند.

همچنین بسیاری از علاقمندان به قایق سواری به سد آجری بند گلستان مراجعه می کنند و از امکانات تفریحی این محیط به خوبی بهره مند می شود. جالب است بدانید این سد با برکت سرچشمه ای برای آبیاری درختهای پارک جنگلی وکیل آباد مشهد نیز به حساب می آید.

روستای بند گلستان مشهد

روستای آبگرم مشهد، دور ترین روستای سبز به مشهد

روستای آبگرم مشهد کمی دور تر از شهر مشهد است. برای رسیدن به این روستا باید ۱۵۰ کیلومتر راه را بگذرانید که البته این فاصله با ماشین شخصی در کمتر از دو ساعت طی خواهد شد.

آبشار آبگرم از جمله مهم ترین جای دیدنی در این روستا به حساب می آید و بیشتر مردم برای بازدید از این آبشار خود را به روستای آبگرم مشهد می رسانند.

یکی از ویژگی این روستا این است که وقتی وارد آن می شوید این حس به شما دست خواهد داد که انگار در زمان سفر کرده اید چرا که روستای آبگرم ظاهری بسیار سنتی دارد به گونه ای تقریبا هیج رستوران وحتی غذاخوری برای این روستا افتتاح نشده است به طور کل وقتی وارد روستای آبگرم می شوید باید توقع از کار افتادن آنتن گوشی خود را نیز داشته باشید چرا که آنتن های موبایل در این منطقه بسیار ضعیف کار می کنند.

اگر قصد دارید در مورد این روستای سبز اطلاعات کامل تری به دست بیاورید پیشنهاد می کنم حتما مقاله معرفی روستای آبگرم مشهد را مطالعه کنید.

روستای آبگرم مشهد

روستای دهسرخ مشهد، سرسبزترین روستای اطراف مشهد

در ۴۵ کیلومتری شهر مشهد روستای عجیب و مرموزی به نام روستای دهسرخ وجود دارد. همانطور که از نام این روستا مشخص است خاک سرخ این منطقه موجب شده که نام دهسرخ را به خود بگیرد. این روستای سرسبز به دلیل باغ های میوه و درختان پر تراکمی که دارد به عنوان یکی از سبزترین روستاهای اطراف مشهد معروف شده است.

اگر در مورد چشمه زمزم اطلاعی داشته باشید حتما متوجه این نکته خواهید بود که با توجه به باورهای سنتی مردم امام رضا از این چشمه برای وضو گرفتن استفاده می کرد و همین مسئله موجب شده تا مردم امروزه از این چشمه به نام چشمه زمزم نام ببرند و از آب آن به عنوان آب شفا و تبرک استفاده کنند.

روستای دهسرخ مشهد

روستای طرقبه مشهد، بهترین و سبزترین جای تفریحی اطراف در مشهد

بدون شک طرقبه مشهد یکی از جذاب ترین نقاط تفریحی مشهد به حساب می آید. اگر به این منطقه تفریحی و گردشگری سر زده باشید حتما متوجه این نکته خواهید شد که تمام آنچه یک مسافر برای تفریح نیاز دارد در این منطقه وجود دارد. اگر برای رفتن به این منطقه سبز و جذاب برنامه خاصی دارید پیشنهاد می کنم با خواندن مقاله معرفی ییلاق تفریحی طرقبه مشهد از جذابیت های این منطقه تفریحی اطلاع پیدا کنید.

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.