بهترین شیشلیک مشهد که در دنیا پیدا نخواهید کرد!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
بهترین شیشلیک مشهد کجاست؟

تقریبا تمام کسانی که به مشهد سفر می کنند، لابلای زیارت از حرم و دیدار از مکان های تاریخی و جاذبه های دیدنی مشهد، به دنبال امتحان کردن غذاهای بومی و خاص مشهد هم هستند. یکی از معروفترین غذاهای مشهد هم در بین مردم شیشلیک معروف مشهدی هاست! اما بهترین شیشلیک مشهد کجاست؟ سوالی که حتما برای شما هم پیش آمده است، پس با ما همراه باشید.

شیشلیک چیست؟ معنی شیلیک

اگر تا به امروز نمی دانستید، شیشلیک یک واژه ترکی و کلمه ای است که برای خطاب به تمامی کباب های استفاده می شود. در واژه شیلیک کلمه “شیش” به معنی سیخ است و شیشلیک هم به معنی گوشت کباب شده ای است که به سیخ کشیده می شود.

شیشلیک شاندیز مشهد

شیشلیک های مشهد بسیار معروف اند و اند و اگر تابحال فرصت امتحان کردن آن را نداشته اید، حتما نامش را شنیده اید. تاریخ درست کردن شیلیک در مشهد هم بسیار طولانی است و به سال های ۱۳۱۱ باز می گردد. در آن زمان فردی به نام کریم حاتم زاده هاشمی از اهالی شهر نمین اردبیل، در مهمان خانه ای قدیمی در مشهد مشغول به کار بود و برای اولین بار پخت شیشلیک را آغاز کرد.  بعدها اما اهالی شاندیز بودند که پخت شیشلیک را ادامه دادند و این کباک لذیذ را بسیار معروف و همه گیر کردند.

مواد تشکیل دهنده شیشلیک، طرز تهیه شیلیک مشهد

شیشلیک یکی از محبوبترین کباب های در سفره ایرانی است که از دنده گوسفندی یا گوساله تهیه می شود. اما دو نکته در کلیدی در طبخ این کباب خوشمزه وجود دارد. اولا اینکه باید گوشت آن تازه باشد و دوما باید به روش درست کباب شود تا هم به اندازه کافی پخته شود و هم آبدار و خوشمزه از روی ذغال برداشته شود. با اینکه شیشلیک این روز ها در بسیاری از نقاط کشور سرو می شود، اما شیشلیک های مشهد رنگ و بوی دیگری دارد.

طرز تهیه شیشلیک مشهدی

برای تهیه شیشلیک مواد مورد نیاز شما عبارتند از گوشت دنده گوسفندی یا گوساله، ۱ لیوان ماست، ۲ قاشق غذاخوری زعفران دم شده، ۱۰ عدد گوجه فرنگی، ۳ قاشق غذاخوری آبلیمو، ۱۰ قاشق غذاخوری روغن مایع یا کره، ادویه و فلفل به میزان لازم!

گوشت ها را به اندازه یکسان ببرید و به همراه مواد گفته شده، از یک روز قبل در آب پیاز و فلفل بخوابانید. سپس برای کباب کردن برروی سیخ بین هر دو تکه گوشت یک تکه دنبه قرار دهید و بهتر این است که برروی ذغال پخته شود.

بهترین شیشلیک مشهد کجاست؟

با اینکه تمام شیشلیک های مشهد لذیذ و خوشمزه هستند، اما برخی رستوران ها کارشان چیز دیگری است! در درست کردن چینی غذاهایی هم به غیر تازه بودن مواد مورد استفاده، مهمترین نکته در طرز تهیه است. در ادامه تعدادی از بهترین رستوران های مشهد برای صرف یک شیشلیک خوشمزه را برای شما آورده ایم.

بهترین شیشلیک مشهد

شیشلیک رستوران ارم شاندیز مشهد

در بین رستوران های معروف مشهد، رستوران ارم شاندیز شهرت بیشتری دارد. ارم شاندیز یکی از قدیمی ترین رستوران ها موجود در منطقه شاندیز مشهد است و علاوه بر اینکه در بین مسافران محبوبیت بسیاری دارد، در بین مردم خود مشهد هم جایگاه خاصی دارد.

ارم شاندیز فضای بسیار زیبایی هم دارد و اگر هوا خیلی سرد نباشد می توانید در فضای بیرونی و تخت های تهیه شده بنشینید و از غذا خود لذت ببرید. دیگر نیاز نیست به این اشاره کنیم که شیشلیک مشهد یکی از بهترین غذاهای مجموعه ارم شاندیز است، اما غذاهای پلوگوشت، چلو ماهیچه و دیگر کباب های رستوران ارم شاندیز هم بسیار لذیذ و خوردنی اند!

قیمت شیشلیک شاندیز مشهد

قیمت شیشلیک شاندیز مشهد در سال های گذشته دارای تغییرات بسیاری بوده است و امروزه هر پرس آن بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان قیمت دارد. در صورتی که در گذشته قیمت هر پرس شیشلیک شاندیز مشهد در حدود ۳۰ هزار تومان هم بود.

شیشلیک رستوران راستگو مشهد

یکی دیگر از رستوران های معروف مشهد چلوکبابی یا رستوران راستگو است. رستوران راستگو ازقدیم الایام در بین مردم مشهد شهرت داشته است و معروفیتش به دلیل شیشلیک و فیله کباب های خوشمزه ای است که تهیه می کند. بهترین مزیت رستوران راستگو این است که در خود شهر قرار دارد و نیاز نیست خیلی از شهر دور شوید.

آدرس رستوران راستگو مشهد

رستوران راستگو در وکیل آباد، بین وکیل آباد ۲۳ و ۲۵ قرار دارد و یکی دیگر از بهترین رستوران های مشهد است که می توانید در آن فرصت امتحان کردن شیشلیک معروف مشهدی ها را داشته باشید.

قیمت شیشلیک رستوران ارم شاندیز مشهد

رستوران ماهان شاندیز مشهد

ماهان شاندیز رستورانی است که اخیرا در شاندیز مشهد افتتاح شده است و غذاهای بسیار خوشمزه ای دارد. یکی دیگر از انتخاب های شما برای امتحان کردن بهترین شیشلیک مشهد، می تواند رستوران ماهان شاندیز باشد. ماهان شاندیز فضایی بزرگ و دلباز دارد و در کنار پارکینگ آن یک زمین بازی کوچک برای استفاده کودکان نیز قرار دارد. ماهان شاندیز در جاده شاندیز، خیابان امام رضا ۲۱ واقع شده است.

رستوران ماهان شاندیز

شیشلیک رستوران رضایی مشهد

یکی از مطمئن ترین رستوران های نام آشنا در مشهد، رستوران رضایی است. رستوران رضایی سال هاست که خدمات بسیار خوبی را با بهترین کیفیت در اختیار مسافران قرار می دهد و در بین مردم مشهد محبوبیت بسیاری دارد. در بین تمام غذاهای رستوران رضایی مشهد شیشلیک یکی از بهترین غذاهایی است که می تواند انتخاب کنید.

رستوران راستگو+قیمت منو رستوران راستگو مشهد

رستوران رضایی مشهد دارای شعبه های مختلفی در سطح شهر است و در هر قسمت از شهر مشهد هم که باشید حتما شعبه ای از رستوران های معروف رضایی را پیدا خواهید کرد.

رستوران حسین شیشلیکی شاندیز مشهد

حسین شیلیکی یکی از شناخته شده ترین رستوران های مشهد در بخش شاندیز است. یکی از بهترین شیشلیک های مشهد را می توانید در رستوران حسین شیشلیکی امتحان کنید. فضای این رستوران نیز باز و دارای تخت و حوض است و حتی تا هزار نفر هم ظرفیت دارد.

شیشلیک های رستوران حسین شیشلیکی از بهترین شیشلیک های مشهد است به طوریکه بین مردم خود مشهد، کمتر کسی غذا رستوران حسین شیشلیکی را با دیگر رستوران ها عوض می کند! قیمت غذا حسین شیشلیکی کمی بیشتر است اما پیش غذای بسیار مفصل و خوشمزه ای برای پذیرایی از شما می آورد. پرس غذای حسین شیشلیکی بزرگتر از دیگر رستوران ها نیز هست.

قیمت غذای رستوران رضائی

قیمت شیشلیک حسین شیشلیکی

حسین شیشلیکی از معروف ترین رستوران های مشهد است که شیشلیک های آن شهرت بسیاری دارند. قیمت هر پرس شیشلیک در این رستوران در حدود ۱۳۰ تا ۱۶۰ هزار تومان است. البته این قیمت با توجه به کیفیتی که غذاهای حسین شیشلیکی دارد اصلا گران نیست و بسیار هم مقرون به صرفه است.

رستوران شایان شاندیز مشهد

شایان هم از بهترین رستوران های مشهد است که می توانید در آن تجربه خوردن یکی از بهترین شیشلیک های مشهد را داشته باشید. در فضای باز این رستوران امتحان کردن طعم لذیذ شیشلیک بیشتر می چسبد و تجربه ای متفاوت است. همچنین می تواند پیش از رفتن به رستوران غذای خود را سفارش داده و میزتان را هم رزرو کنید.

رستوران شاندیز مشهد

ماهیچه، لقمه و جوجه کباب نیز از دیگر غذاهای معروف و خوشمزه رستوران شایان شاندیز مشهد هستند و پیشنهاد می کنیم در سفر بعدی تان به مشهد، حتما سری به شایان زده و دلی از عزا بیرون بیاورید!

معین زمانی

کارشناس ارشد آمار ریاضی دارم و متخصص دیجیتال مارکتینگ هستم. کارم رو با تولید محتوا آغاز کردم و پس از پایان تحصیلات، فعالیت ام رو به صورت جدی در حوزه سئو آغاز کردم. در کنار اساتید بزرگ و سرشناس سئوی کشور تجارب و آموخته های ارزشمندی به دست آوردم. و امروز خوشحالم که به معنای واقعی عاشق کارم هستم!

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.