پیاده روی در دل بازار جنت مشهد

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
بازار جنت مشهد

شهر مشهد تنها به خاطر حرم امام رضا (ع) و سایر اماکن گردشگری که در دل خود جای داده شناخته نمی شود بلکه بازار ها و مراکز تفریحی بزرگی که دارد نیز از جمله جاذبه های شهر محسوب می شوند. بازار جنت مشهد یکی از این نقاطی است که به دلیل قرار گیری در مرکز شهر و دسترسی مناسب به حرم مطهر رضوی، مرکز تجاری محبوبی برای مسافران مشهد مقدس به شمار می رود. با ما در مشهد مگ همراه باشید تا بیشتر با بازار جنت آشنا شویم.

معرفی بازار جنت مشهد

بازار جنت یکی از نزدیک ترین مراکز خرید مشهد به حرم امام رضا (ع) است. این بازار در خیابان جنت جنوبی واقع شده که خیابان امام خمینی را به باغ ملی مشهد وصل می کند. بازار جنت در گذشته های نه چندان دور بخشی از محله قدیمی و مرتفع شهر بوده که منطقه اعیانی و ارگ شهر را در بر می گرفته است. با گذشت زمان خانه های این منطقه تبدیل به بازار شده اند.

موقعیت مکانی بازار جنت

قرار داشتن بازار جنت در مرکز شهر باعث شده خیلی از نقاط مهم و اماکن تفریحی و اقامتی چون هتل آسیا و هتل زیتون کاملا برای خریداران در دسترس باشد. بازار جنت پس از بازار رضا مشهد یکی از نزدیک ترین مراکز تجاری به حرم است و با توجه به وجود انواع پوشاک شیک و مجلسی، کیف و کفش در این راسته، علاوه بر بومیان خود منطقه، مسافران و زائران را نیز برای خرید جذب می کند.

آدرس بازار جنت مشهد: مشهد، خیابان چمران، نرسیده به میدان سعدی

ساعت کاری بازار جنت مشهد: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۰:۳۰ شب

چگونه به بازار جنت مشهد برویم؟

سطح پیاده رو بازار جنت سنگ فرش شده و به همین خاطر ورود خودرو به این نقطه ممنوع است. با توجه به دسترسی محلی بازار، پیاده روی در اطراف بازار بهترین راه برای خرید از بازار جنت است. با این حال کسانی که از نقاط دور و با وسیله شخصی قصد مراجعه به بازار را دارند، باید خودرو خود را خیابان های اطراف پارک کنند.

دسترسی بازار جنت مشهد

اگر با وسایل نقلیه عمومی خود را به بازار جنت می رسانید، مترو گزینه مناسبی است. ایستگاه مترو سعدی در فاصله ۱۰ دقیقه ای بازار جنت قرار دارد. همچنین می توانید در طول مسیر بین ایستگاه مترو و بازار، از بورس لوازم الکترونیکی، صوتی و تصویری در خیابان سعدی دیدن کنید.

جاهای دیدنی نزدیک بازار جنت کدام است؟

فاصله نیم ساعته حرم تا بازار خیلی از زائران را مجاب می کند تا برای خرید به بازار جنت که یکی از ارزان ترین مراکز خرید مشهد به شمار می رود، مراجعه کنند. قرار گیری بازار در دل شهر باعث شده تا خیلی از رهگذران محلی نیز سری به فروشگاه ها و مغازه های این راسته بزنند.

تراکم تجاری در مناطقی از بازار سبب شد تا سطح این نقطه شهر سنگ فرش شده و به مرور با گشایش چندین کافه و رستوران در محله به پاتوق جوانان در مرکز شهر مشهد تبدیل شود. وجود باغ ملی مشهد در جنوب منطقه بازار نیز بر رونق کاسبی های منطقه افزوده است.

باغ ملی مشهد

این باغ به عنوان اولین پارک تفریحی شهر یکی از مراکز مهم گردشگری محله به حساب می آید. اگر پس از خرید از بازار جنت، قصد داشتید اندکی از شلوغی و ازدحام شهر فاصله گرفته و برای لحظاتی تجدید قوا کنید، باغ ملی بهترین انتخابی است که پیش روی شما قرار دارد. فاصله ۵ دقیقه ای باغ از بازار جنت، این منطقه را به یکی از مراکز تفریحی و تفرجگاهی مرکز شهر تبدیل کرده است.

آرامگاه شیخ مومن استرآبادی معروف به گنبد سبز نیز تنها چند خیابان با بازار فاصله دارد. شیخ مومن استرآبادی از عرفای شهر مشهد بوده و در دوره صفوی می زیسته است. همچنین بازدید از منزل حاج حسین ملک از ثروتمندان و خیرین اواخر دوره قاجاریه، تنها ۱۵ دقیقه پیاده روی می طلبد.

بازدید و خرید از بازار جنت مشهد را از دست ندهید

قدم زدن در مرکز شهر مشهد و خرید لباس، کیف و کفش از بازار جنت فرصتی است که علاوه بر تامین مایحتاج، سبب آشنایی با زندگی و مردم بومی شهر می شود. تجربه گشت و گذار در بازار در کنار اعضای خانواده و دوستان، موقعیت لذت بخشی است که نباید از آن غافل شد. در پایان اگر شما هم تجربه ای در زمینه بازارگردی در شهر مشهد دارید، با ما در بخش نظرات مشهد مگ در میان بگذارید.

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.