پارک میرزا کوچک خان مشهد؛ پارک نزدیک حرم با امکانات رفاهی مناسب

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
پارک میرزا کوچک خوان مشهد

پارک‌های محلی یکی از مهم‌ترین امکانات شهری در کلان شهرها هستند. فضاهایی که ممکن است در نگاه اول چندان مهم به نظر نیایند. اما در حقیقت بخش مهمی از جاذبه‌های شهر برای ساکنان محله و توریست‌ها به حساب می‌آیند. شهر مشهد نیز به واسطه اهمیت توریستی و شهری خود، در هر محله پارک‌های منطقه‌ای کوچک و بزرگی دارد. اما بعضی از این پارک‌ها بیشتر از یک بوستان محلی اهمیت دارند. پارک جنگلی میرزا کوچک خان یکی از این پارک‌ها در شهر مقدس مشهد است. پارکی که به لحاظ وسعت، امکانات و محبوبیت میان ساکنان، از دیگر فضاهای سبز محلی اهمیت بیشتری دارد. اگر مسافر این شهر زیبا هستید و می‌خواهید سری به این پارک زیبا بزنید، ادامه مطلب را بخوانید تا جزئیات دقیقی از آن به دست آورید.

پارک میرزا کوچک خان مشهد کجاست؟

میدان هفده شهریور یکی از میدان‌های مرکزی شهر مشهد است. نقطه‌ای از شهر که به سبب قرار گرفتن مرکزیت، پر از مرکز خرید، هتل، مسافرخانه و مغازه‌های کوچک و بزرگ است. به دلیل همین موقعیت خاص، عبور و مرور مردم از این میدان به سمت سایر نقاط شهر انجام می‌گیرد. این منطقه را یکی از شلوغ‌ترین محله‌های مشهد نیز می‌دانند. پارک میرزا کوچک خان درست در همین حوالی و در گوشه‌ای نزدیک به میدان هفده شهریور قرار دارد. اگر در این میدان پر رفت و آمد بایستید، نمی‌توانید پارک را ببینید. اما مسیر پیاده از میدان تا ورودی پارک به صورت پیاده کمتر از ۵ دقیقه طول خواهد کشید.

اگر بخواهد با خودروی شخصی به این پارک بروید باید ابتدا خود را به میدان هفده شهریور برسانید و سپس از ضلع جنوب غربی میدان به سمت خیابان دانش شرقی برانید. درست در مجاورت بازار رضا می‌توانید سر از این پارک محلی زیبا درآورید. پارک میرزا کوچک خان در شمار بزرگ‌ترین پارک‌های مشهد به حساب نمی‌آید. چرا که از نظر وسعت بسیار کوچک‌تر از دیگر پارک‌های معروف این شهر است. اما می‌توان آن را یکی از بهترین پارک های مشهد دانست.

بزرگترین پارک نزدیک حرم با امکانات اقامتی

امکانات پارک میرزا کوچک خان؛ یک پارک محلی با امکانات رفاهی قابل قبول

پارک میرزا کوچک خان یک پارک محلی در شهر مشهد به حساب می‌آید. اما این پارک امکاناتی دارد که در یک فضای سبز شهری هرگز نخواهید دید. به همین دلیل آن را از دسته پارک‌هایی با امکانات متوسط رو به بالا دسته بندی می‌کنند.

پارک میرزا کوچک خان حدود ۳۲ هزار مترمربع وسعت دارد. این پارک که در منطقه ۷ شهر مشهد قرار گرفته امکانات متنوعی برای سرگرمی را با وجود وسعت کم در خود جای داده است. فضای بزرگ و مطمئن برای بازی کودکان، امکاناتی از قبیل کتابخانه کودرک و نوجوان، سرویس بهداشتی عمومی، دکه فروش تنقلات و استخر از جمله امکاناتی هستند که می‌توانید در پارک به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

اما یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های این پارک، طراحی فضای سبز استاندارد و استفاده از سنگفرش در کنار فضای سبز است. این طراحی هم عبور و مرور را ساده کرده و هم فضایی برای نشستن خانواده‌ها ایجاد می‌کند. علاوه بر فضای سبزی که توسط شهرداری در این نقطه ایجاد شده، درختان بسیار قدیمی پارک را می‌توان جاذبه‌هایی در این بخش از شهر دانست.

بوستان میرزا کوچک خان مشهد؛ بهترین پارک نزدیک حرم امام رضا

همانطور که گفتیم پارک میرزا کوچک خان در یکی از مناطق شلوغ و مرکزی مشهد قرار گرفته است. مجاورت با بازارهای مهم و ایستگاه‌های تاکسی، فضای سبز مناسب و خانوادگی بودن فضای پارک باعث شده تا یک استراحتگاه مهم برای زائران باشد. از طرفی بسیاری از زائران قصد اقامت طولانی مدت در مشهد را ندارند و تنها به هدف زیارت یک روزه به این شهر سفر می‌کنند.

به همین دلیل به دنبال نزدیک‌ترین پارک به حرم امام رضا هستند. پارک میرزا کوچک خان با خودروی شخصی ۵ تا ۷ دقیقه از حرم امام رضا فاصله دارد. با توجه به این مسافت کوتاه و با وجود امکانات ابتدایی برای اطراق کردن، بسیاری از مسافران مشهد مقدس، از این پارک به عنوان استراحتگاه استفاده می‌کنند. علاوه بر امکاناتی که داخل پارک وجود دارد، به دلیل مجاورت با نقطه پر رفت و آمد شهر می‌توانید برای صرف غذا بعضی از بهترین رستوران های مشهد را نیز در این حوالی پیدا کنید.

همسایگی با بازار رضا؛ مهم‌ترین ویژگی پارک میرزا کوچک خان

یکی از بهترین فرصت‌هایی که در این پارک وجود دارد، مجاورت با بازارهای مهمی چون بازار رضا است. بنابراین می‌توانید بعد از سپری کردن زمان خود در این پارک، به بازار رضا بروید و لوازم موردنیاز خود را خریداری کنید.

همچنین علاوه بر بازارهای مهم، هتل الماس ۲، هتل درویشی مشهد و هتل بین المللی هما از اقامتگاه‌های نزدیک به این پارک مهم هستند.

بازار رضا در میدان هفده شهریور مشهد

پر کردن اوقات فراغت در بهترین فضاهای شهر مشهد

با توجه به اینکه شهر مشهد در چند سال اخیر به یک کلان شهر توریستی و زیارتی تبدیل شده، می‌توان جاذبه‌های توریستی متنوعی را در آن دید. از چالیدره مشهد تا همین پارک‌های محلی کوچک و بزرگ می‌توانند سفر به مشهد را به یک سفر خاطره انگیز برای شما تبدیل کنند.

شما کدام جاذبه مشهد را دوست دارید؟ سفر به کدام بخش از این شهر خاطرات زیبا برایتان ساخته است؟ نظرات خود را با ما در بخش کامنت به اشتراک بگذارید.

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.