پارک های بانوان مشهد؛ مکان‌های تفریحی اختصاصی بانوان را بشناسید

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
پارک های بانوان مشهد

پارک های بانوان محل امن، دنج و راحتی برای گذران اوقات فراقت یا ورزش کردن بانوان هستند. مشهد به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای ایران، چندین پارک و بوستان بانوان زیبا و با امکانات فراوان را در دل خود جای داده است. پارک ریحانه، پارک حجاب، پارک وحدت و باغ رز پارک ملت از مهم‌ترین و معروف‌ترین پارک های بانوان مشهد هستند. در کنار این پارک های بزرگ و زیبا، گزینه‌های بیشتری نیز برای خانم‌های مشهدی وجود دارند. در ادامه این مطلب با مشهد مگ همراه باشید تا با بهترین و معروف‌ترین پارک های مخصوص خانم‌ها در مشهد آشنا شویم.

پارک بانوان ریحانه مشهد

پارک بانوان ریحانه مشهد؛ بزرگ‌ترین و بهترین پارک بانوان مشهد

پارک ریحانه سرآمد پارک های بانوان مشهد و بزرگترین پارک بانوان شرق کشور است. این پارک زیبا تقریباً به هر نوع امکانات ورزشی و رفاهی که بانوان نیاز داشته باشند مجهز شده است. فضای بسیار زیبا و تمیز، گل کاری‌ها و آب نماهایی که فضای فوق العاده ای ایجاد کرده‌اند و امکانات ورزشی پر تعداد باعث شده است تا این پارک محبوبیت زیادی در بین خانم‌های مشهدی داشته باشد.

امکانات ورزشی این پارک شامل سایت بدنسازی، زمین پینگ بپنگ، زمین فوتبال دستی، زمین شطرنج و پیست دوچرخه سواری می‌شود. وجود ۵۰ دستگاه دوچرخه بزرگسالان و ۲۰ دستگاه دوچرخه برای کودکان در این پارک یکی از مزیت‌های پارک بانوان ریحانه مشهد است.

امکانات رفاهی مناسبی مانند بوفه، زمین بازی ویژه کودکان، سرویس‌های بهداشتی و آبسردکن های متعدد درون باغ فراهم شده است. این پارک از لحاظ امنیتی نیز در سطح مناسبی قرار دارد و امکان وارد کردن دوربین یا تلفن‌های همراه دوربین دار نیز به پارک وجود ندارد. بنابراین می‌توانید با خیال راحت و بدون هیچ مشکلی از امکانات این پارک بانوان در مشهد استفاده کنید. خطوط تاکسی ویژه، خط ۱ مترو مشهد و ایستگاه بوستان ریحانه، ایستگاه اتوبوس ریحانه و خط اتوبوس ۷۸ راه‌های مختلف دسترسی به این پارک هستند.

آدرس پارک بانوان ریحانه: مشهد، بلوار جمهوری اسلامی

بوستان بانوان حجاب مشهد

پارک بانوان حجاب مشهد؛ اولین پارک اختصاصی بانوان در مشهد

پارک حجاب، از سال ۱۳۸۵ برای استفاده اختصاصی در اختیار بانوان قرار گرفته است و اولین پارک اختصاصی خانم‌ها در مشهد به حساب می‌آید. این پارک ۱۲ متری علاوه بر فضای سبز دل انگیز و زیبا به امکانات ورزشی و فرهنگی مناسبی نیز مجهز شده است. سالن سرپوشیده ورزشی به همراه امکانات مورد نیاز برای دوچرخه سواری، اسکیت، سایت بدنسازی از مهم‌ترین امکاناتی است که در پارک بانوان حجاب مشهد در اختیار خانم‌ها قرار می‌گیرد.

زمین بازی کودکان، بوفه و چندین سرویس بهداشتی از دیگر امکانات اولین پارک اختصاصی بانوان در مشهد هستند. فرهنگسرای پارک حجاب، با برگزاری کلاس‌ها و نشست‌های مخصوص بانوان به همراه امکاناتی مانند سالن‌های کنفرانس و کتابخانه از ویژگی‌های منحصر به فرد این پارک به حساب می‌آید.

از حوالی بعد از ظهر و همزمان با غروب خورشید، خانواده‌ها نیز اجازه ورود به پارک را خواهند داشت. بنابراین، بعد از بازدید از جاهای دیدنی شاندیز و سایر دیدنی‌های مشهد، پارک حجاب محل خوبی برای استراحت در کنار خانواده است. ایستگاه اتوبوس بوستان حجاب و خط ۸۱ اتوبوسرانی مشهد بهترین راه دسترسی به این پارک است.

آدرس پارک بانوان حجاب مشهد: مشهد، بلوار خیام، بلوار هدایت

باغ رز پارک ملت مشهد، پارک اختصاصی بانوان

باغ گل رز در پارک ملت مشهد؛ قدیمی‌ترین پارک مناسب خانم‌ها در مشهد

باغ گل رز یا بوستان بانوان ملت، بخشی از پارک ملت است. پارک ملت که یکی از بهترین پارک های مشهد و در واقع بزرگترین پارک این شهر است، اولین پارکی بود که قسمتی از آن به بانوان اختصاص پیدا کرد. باغ رز با امکانات ورزشی مناسب، فضایی دل انگیز و امکانات مناسب در دل پارک ملت قرار دارد. بانوان می‌توانند به صورت اختصاصی و بدون هیچ مزاحمتی در این پارک ورزش کنند و از طبیعت زیبای آن لذت ببرند.

زمین والیبال، ترامپلین، وسایل بدنسازی و زمین بدمینتون از اصلی‌ترین امکانات ورزشی این پارک بانوان پرطرفدار به حساب می‌آید. برخلاف پارک ریحانه، برای ورود به باغ رز نیازی به تحویل دادن گوشی نخواهید داشت. از طرفی قرار گیری در محوطه پارک ملت دسترسی به بوستان بانوان ملت را بسیار ساده‌تر می‌کند. به همین دلیل این پارک طرفداران بسیار زیادی در بین خانم‌های مشهدی دارد.

آدرس باغ گل رز و بوستان اختصاصی بانوان ملت: مشهد، بلوار وکیل آباد، میدان آزادی، پارک ملت، باغ گل رز

پارک بانوان گلایل مشهد

پارک گلایل مشهد؛ بوستان بانوان بکر و زیبا

یکی دیگر از بوستان‌های اختصاصی بانوان در مشهد، پارک گلایل است که در حاشیه بزرگراه و فاصله نسبتاً کمی نسبت به پارک بانوان بزرگ ریحانه قرار دارد. این پارک زیبا به دلیل قرار گیری در منطقه‌ای خاص، نسبت به سایر پارک های بانوان مشهد، کمتر مورد توجه قرار گرفته و شناخته شده است. پارک گلایل، وسعت نسبتاً زیادی دارد و از این لحاظ در بین پارک های بزرگ مخصوص بانوان قرار می‌گیرد.

آب و هوای سالم و تمیز، امنیت بالا، امکانات ورزشی مشابه با سایر پارک‌ها و پارکینگ اختصاصی از ویژگی‌های پارک گلایل مشهد است. اگر به دنبال یک پارک بکر هستید که محیط دنجی داشته باشد، این پارک مخصوص بانوان می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. چندین ایستگاه اتوبوس رانی، مانند ایستگاه اتوبوس ثامن، قاسمی و صبا امکاندسترسی راحت به این باغ زیبا را برای بانوان فراهم کرده‌اند.

آدرس: مشهد، شهرک بهارستان، میدان ثامن، خیابان قاسمی، پارک گلایل

پارک اختصاصی بانوان در مشهد، پارک وحدت

پارک بانوان وحدت مشهد؛ پارک اختصاصی بانوان در نزدیکی حرم امام رضا

بوستان بانوان وحدت، یک پارک اختصاصی بانوان در دل پارک بزرگ وحدت مشهد است. پارک وحدت به دلیل نزدیکی به حرم امام رضا، از پارک های پرطرفدار در بین زائران است. علاوه بر این امکانات تفریحی متنوع مانند دریاچه مصنوعی و یک شهر بازی باعث شده تا این پارک در بین مردم مشهد نیز محبوبیت زیادی داشته باشد. خوشبختانه قسمتی از این پارک بزرگ به بانوان اختصاص داده شده است تا بانوان مشهدی یا زائران امام هشتم شیعیان بتوانند در فضایی امنی و راحت به ورزش بپردازند و از فضای زیبای این باغ لذت ببرند.

آدرس: مشهد، جلالیه، بلوار وحدت، پارک بزرگ وحدت، بوستان بانوان وحدت

پارک مخصوص خانم ها در مشهد

پارک بانوان ارم مشهد؛ بوستان بزرگ و مجهز مخصوص خانم‌ها

بدون شک پارک ارم در کنار پارک ملت مشهورترین پارک تفریحی در مشهد است. از اوایل دهه ۹۰ قسمتی از پارک ارم مشهد نیز به صورت اختصاصی در اختیار بانوان قرار گرفت تا فضاهای تفریحی و ورزشی مخصوص به بانوان در این شهر زیارتی افزایش پیدا کند. پارک بانوان ارم مشهد در فضایی ۱۵ هزار متری احداث شده است و جزو پارک های نسبتاً بزرگ اختصاصی بانوان در پایتخت مذهبی ایران به حساب می‌آید.

تجهیزات ورزشی و امکانات رفاهی مناسبی در این پارک برای خانم‌ها فراهم شده است. وجود دریاچه یکی از دلایل محبوبیت‌های پارک ارم است و قایق سواری در آن جذابیت‌های زیادی برای خانواده‌ها دارد. اگر مسافر مشهد هستید و به تفریحات آبی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم سری به چالیدره مشهد هم بزنید.

آدرس پارک بانوان ارم مشهد: مشهد، گلشهر، بلوار آوینی، خیابان پنج تن، پارک ارم

پارک های بانوان مشهد محلی برای ورزش و تفریح بدون دغدغه

در این مقاله با بهترین پارک های بانوان مشهد آشنا شدیم. این پارک‌ها و بوستان‌ها محل خوبی برای تفریح و ورزش بانوان در شهر زیارتی مشهد هستند. علاوه بر خانم‌های مشهدی، مسافران و زائران نیز می‌توانند از امکانات این پارک‌ها بهره مند شوند. البته دقت کنید که تقریباً تمامی پارک های بانوان در شهر مشهد بعد از غروب آفتاب در اختیار خانواده‌ها نیز قرار می‌گیرند. نظر شما در مورد پارک های مخصوص خانم‌ها در مشهد چیست؟ آیا این پارک‌ها امکانات و فضای مناسبی را در اختیار بانوان قرار می‌دهند؟

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.