موزه آب مشهد و نکاتی که در مورد آن نمی دانید

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
موزه آب مشهد

بازدید از موزه ها یعنی سفر به زمان گذشته و کسب اطلاعات بیشتر در مورد شهر یا ابینه تاریخی که برای بازدید از آن به موزه سر زده اید. موزه آب مشهد یکی از موزه های مهم مشهد است که توسط سازمان آب و فاضلاب استان خراسان مدیریت می شود. این موزه با شعار حفظ منابع طبیعی و صرفه جویی در مصرف آب افتتاح شده و با وجود آثاری سازه هایی  از قنات ها، یخدان ها و آب انبارها سعی دارد اهمیت حفظ منابع طبیعی را به مردم نشان دهد. در ادامه همراه ما باشید تا با معرفی این موزه در مشهد شما را با یکی دیگر از عجایب جالب توجه مشهد آشنا کنیم.

موزه آب مشهد کجاست؟

موزه آب مشهد دقیقا کنار اداره سازمان آب و فاضلاب مشهد قرار گرفته است. به این صورت که شما می توانید با رسیدن به بلوار آب و فاضلاب و پیدا کردن اداره آب خود را به این موزه زیبا برسانید.

آدرس موزه آب مشهد

مسیر دسترسی موزه آب مشهد

برای دسترسی راحت و آسان به این موزه جذاب می توانید از انواغ وسائل حمل و نقل عمومی مشهد استفاده کنید. برای درک موقعیت جغرافیایی موزه آب مشهد پیشنهاد می کنم مسیر زیر را دنبال کنید.

  • این موزه از قسمت شمالی به راه آهن مشهد می رسد. از موزه آب تا راه آهن مشهد ۱۵ دقیقه پیاده روی است.
  • موزه آب مشهد از قسمت جنوبی با بازار بزرگ لوازم خانگی مشهد همسایه است و با پای پیاده کمتر از ۳۰ دقیقه زمان دارد.
  • از قسمت غربی با منطقه ۶۰۰ دستگاه همسایه است. در منطقه ۶۰۰ دستگاه انواع فروشگاه های خرید لوازم خانگی، مصرفی و همچنین لوازم تحریر . کتاب وجود دارد.

تاریخچه موزه آب مشهد

موزه آب مشهد یکی از نام دارترین و بهترین موزه های مشهد است که به همت سازمان آب مشهد در دهه های اخیر به بهره برداری رسیده است. این موزه به عنوان یکی از جدید ترین موزه ها و با هدف آموزش مردمی در جهت صرفه جویی در منابع طبیعی به بهره برداری رسیده است.

تاریخچه موزه آب مشهد

چرا باید به موزه آب برویم

بیشتر شهرهای کویری ایران با موضوع کم آبی مواجه هستند. شهر مشهد نیز از این داستان مستثنی نیست. در این خصوص موزه آب مشهد در مورد نکات قابل توجهی از گذشته سخت و کم آب مشهد صحبت به میان می آورد تا در آینده ای نه چندان دور مشکل کمبود آب گریبان گیر شهر مشهد نشود.

با بازدید از این موزه می توانید به بررسی، شناخت و معرفی سازه های آبی قدیمی موزه آب بپردازید و با انواع سازه های آبی مانند سدها، قنات ها و آب انبارهایی که در زمان گذشته برای حفظ و نگهداری آب آشامیدنی استفاده می شدند اطلاع کافی به دست بیاورید.

گنجینه بزرگ موزه آب مشهد در سال ۱۳۸۷ توسط کارشناسان آب و فاضلاب مشهد به هدف شناخت عمومی مردم در مورد سازه های قدیمی آب، شیوه آبیاری سنتی، ادوات استحصال اندازه گیری نگهداری و انتقال آب افتتاح شد و تا کنون بازخوردهای جالب توجهی از بازدید کنندگان، کارشناسان و حتی دولت کسب کرده است.

موزه آب در مشهد

قیمت بلیط ورودی موزه آب مشهد

برای ورود به موزه آب مشهد نیاز به پرداخت هزینه زیادی نخواهید بود چرا که تنها کافی است با پرداخت مبلغ اندکی وارد این موزه شوید. البته باید در نظر داشته باشید که با پرداخت این مبلغ ورودی تنها به حفظ و نگهداری بیشتر و بهتر این موزه کمک کرده اید.

بازدید از موزه آب مشهد مناسب چه کسانی است؟

عمده افرادی که برای بازدید به موزه آب مشهد سر می زنند را مسافران تشکیل می دهند. اما باید در نظر داشته باشید که تماشای این موزه برای کودکان و بازدید دست جمعی توسط مدارس نیز بسیار مفید خواهد بود.

 

پس از بازدید از موزه آب مشهد به کجا برویم؟

بیشتر افرادی که از موزه آب مشهد دیدن می کنند شوق و هیجان بیشتری برای گشت و گذار در موزه های مشهد پیدا می کنند. به همین دلیل پیشنهاد می کنم بعد از تماشای این موزه حتما از موزه مردم شناسی مشهد نیز دیدن کنید.

 

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.