زیباترین آبشارهای مشهد را بشناسیم!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
بهترین آبشارهای مشهد

شهر مذهبی و جذابی به نام مشهد همیشه پر طرفدار است. چرا که مردم کشور ما همیشه برای تعطیلات مقصد اول و آخر خود را مشهد می نامند. اما عمده مردم مشهد را تنها با حرم مطهر امام رضا و آرامگاه فردوسی می شناسند در حالیکه مشهد پر از جاذبه های طبیعی و گردشگری فراوان است. آبشارها و دریاچه ها همیشه برای مردم جذاب هستند چرا که موجب می شود تا بتوانیم از محیط بهتر از قبل استفاده کنیم و حس و حال و هوای قشنگ تری را تجربه کنیم. مشهد یکی از شهرهایی است که همیشه با جاهای دیدنی و جذابی که دارد مسافران زیادی را هیجان زده می کند.

حالا در نظر داشته باشید که این شهر جذاب آبشارهای قشنگ و هیجان انگیز زیادی را نیز در خود جای داده است. اگر دوست دارید تا با زیباترین آبشارهای مشهد بیشتر آشنا شوید در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید.

آبشار اخلمد، جذاب ترین آبشار مشهد

یکی از جذاب ترین آبشارهایی که در مشهد قرار دارد آبشار اخلمد نام دارد. این آبشار، در کوه های بینالود و در دو کیلومتری روستای اخلمد قرار دارد. روستای اخلمد یکی از گردشگاه ها و جاذبه های طبیعی مشهد است که قدمتی چند هزار ساله دارد و از گذشته به عنوان یکی از دنج ترین تفرجگاه های مشهد به حساب می آید.

آبشار اخلمد در ابتدای سال بسیار پر آب است و زیبایی حیرت انگیزی دارد. اما در ۶ ماهه دوم سال  چهره پر آبی ندارد. به همین دلیل مردم در فصل بهار در بیشتر آخرهفته ها به این آبشار سر می زنند و بهترین لحظات تعطیلات خود را در بهشتی در نزدیکی مشهد می گذرانند.

آبشار اخلمد

آبشار قره سو، طبیعتی بکر و دیدنی

یکی دیگر از آبشارهای جذاب و هبجان انگیر مشهد در شهرستان کلات نادری قرار گرفته و به عنوان یکی از جذاب ترین و هیجان انگیز ترین نقاط گردشگری و جاهای دیدنی مشهد در بهار هر ساله مورد استقبال مردم قرار می گیرد. این آبشار به نام آبشار قره سو نام دارد. قره سو واژه ای ترکی است و معنای آب سیاه می دهد چرا به دلیل سنگ های سیاهی که در زیر رودخانه پوشانده شده است مسیر حرکت آب نیز به رنگ سیاه دیده می شود.

دره های پیچ در پیچ و دیواره های ۹۰ درجه ای موجب شده تا جذابیت این آبشار را دو چندان کند. هر چند محیط طبیعی و درختان سر سبز و پربار اطراف این آبشار خودش به تنهایی از جذابیت بالایی برخوردار است.

آبشار قره سو مشهد

آبشار آبگرم، جذابیتی در دل یک روستا

در ۷۵ کیلومتری روستای کلات، روستایی به نام آبگرم وجود دارد. اگر می خواهید به آبشار آبگرم سری بزنید باید در نظر داشته باشید که پس از رسیدن به این روستا مسیری به بیش از ۳۰ دقیقه پیش روی خود دارید که باید پیاده آن را بپیمایید چرا که این مسیر ماشین رو نیست و مردم برای رسیدن به آبشار آبگرم مجبور به طی کردن مسیری نیم ساعته هستند.

آبشار آبگرم آب گرمی دارد که بسیار برای آب تنی و شنا مناسب است. البته گرمای آب این آبشار آنقدری نیست که بتوان به آن عنوان جشمه آبگرم را داد چرا که نهایت گرمای این آبشار بین ۳۰ تا ۳۵ درجه سانتیگراد است.

آّبشار آبگرم مشهد

آبشار آل، بهشتی در نزدیکی مشهد

بد نیست کمی به نواحی شمالی شهر مشهد سری بزنیم تا در مورد جذابیت های ناحیه شمالی هم با شما گفت و گویی داشته باشیم. آبشار آل در دره آل با جریانی دائمی و خروشان در از کوه های هزار مسجد سرچشمه می گیرد. از ویژگی های بارز این آبشار می توان به این نکته اشاره کرد که این آبشار دائمی در تمام فصول سال پر آب است و به عنوان یکی از معدود آبشارهای همیشگی مشهد نام برده می شود.

یکی دیگر از جاذبه های آبشار آل می توان به دره انجیر اشاره کرد. مردم از این دره به عنوان جاهای دیدنی مشهد در تابستان یاد می کنند چرا که در فصل تابستان حال و هوای این دره بسیار جذاب است. دره انجیر با عرض کم و موانع صخره ای و پوشیده از درختان انجیر وحشی به عنوان یک دره بهشتی که پر از جاذبه های جذاب و دیدنی است معروف شده است. شما می توانید پس از بازدید از آبشار آل به این دره جذاب سری بزنید و از دیدن مناظر دلپذیر آن لذت ببرید.

آبشار آل مشهد

آبشار گرینه مشهد، قطعه بهشتی در روستای گرینه

در فاصله چهل کیلومتری روستای نیشابور روستای کوچک و جذابی به نام روستای گرینه مشهد همیشه مسیر مسافران را به سمت خود کج می کند. چرا که این روستا یکی از زیبا ترین آبشارهای خراسان را در خود جای داده است.

آّشار گرینه مشهد بهشت کوجکی را وسط روستایی به همین نام از آن خود کرده تا مردم و مسافرانی که به این روستا سر می زنند این نقطه جذاب و بهشتی را مشاهده کنند و از جذابیت های آن لذت ببرند.

آبشار گرینه مشهد نیشابور

 آبشار ارتکند، جایی برای ماجراجویی

در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شهر مشهد منطقه ییلاقی کوهستانی جذابی وجود دارد که در فصل تابستان آب و هوای بسیار متعادل و خوبی دارد. در این منطقه آبشار شگفت انگیزی وجود دارد که همیشه پابرجاست.. البته شرایط این آبشار با دیگر آبشارهای موجود در اطراف مشهد کمی تفاوت دارد چرا که برای نزدیک شدن به این آبشار می بایستی از صخره هایی که صعب العبور بگذرید.

اگر دلتان خواست تا به این آبشار سری بزنید جتما در نظر داشته باشید که آبشار ارتکند در منطقه کوهستانی قرار دارد و شما باید حتما لباس گرم همراه خود داشته باشید.

آبشار ارتکند مشهد

بازدید از این آبشار به جوانانی توصیه می شود که اهل ماجراجویی هستند و از این که مناطق جدید را پیدا کنند خسته نمی شوند. پس اگر همراه خود افراد میان سال و یا کودک همراه دارید به هیچ عنوان نزدیک صخره های خطرناک این آبشار نشوید.

بیتشر افراد مشهد را به عنوان یک پایگاه زیارتی می شناسند و کمتر کسی را می توان پیدا کرد که از جاهای دیدنی این شهر زیبا به خوبی اطلاع داشته باشد. حالا وقتی که شما از این جذابیت ها اطلاع کافی دارید و زیباترین آبشارهای مشهد را نیز به خوبی می شناسید، وقتش رسیده تا با یک برنامه ریزی درست و حساب شده سفری به مشهد داشته باشید و از جذابیت های این شهر زیبا به خوبی بهره ببرید.

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.
زهرا سادات (25 می 2019)

آبشار اخلمد یکی از بهترین آبشارهای دنیاست واقعا حیف این طبیعت بکر که مردم با اشغال و زباله خرابش می کنند.

    mashad_admin (25 می 2019)

    با سلام کاربر گرامی
    ممنون از نظرات خوبتون
    مسئله حفظ محیط زیست همیشه دغدغه انسان های بزرگ بوده و هست کاش همه مثل شما فکر کنند

سینا والا (2 ژوئن 2019)

ولی جدا آبشار اخلمد یکی از خفن ترین آبشارهای مشهد. بقیه آبشارها فقط اسمشون آبشاره

    mashad_admin (16 ژوئن 2019)

    کاربر گرامی با سلام
    دقیقا نطر شما درسته اما پیشنهاد می کنم مقاله زیباترین آبشارهای مشهد را نیز مطالعه کنید تا با عجایب دیدنی این شهر بیشتر آشنا شوید.