روستای عنبران مشهد، جذاب ترین روستای خراسان

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
روستای عنبران مشهد

روستا و آبادی ها مظهر صاف و سادگی بوده و به دلیل زیبایی و سنتی بودن محیط روستاها، امروزه گردشگری روستایی در ایران رونق پیدا کرده.  گردشگران بسیاری همه روزه برای لذت بردن از جاذبه های روستاها به این مکان ها سفر می کنند، یکی از روستاهای زیبا و سرسبز ایران، روستای عنبران مشهد در استان خراسان بوده که به دلیل برخورداری از چشم انداز های زیبای فراوان و جاذبه های گردشگری بی نظیر از گردشگران و مسافران بسیاری برخوردار است.

روستای عنبران مشهد، عجیب ترین و رمزآلود ترین روستا در ایران

فاصله روستای عنبران تا مشهد ۲۶ کیلومتر است. عنبران یکی از سرسبزترین روستاها در شمال خراسان محسوب می شود. گل و گیاهانی که در این روستا وجود دارد بعنوان یکی از بکرترین و بهترین مناظر را در این روستا شناخته شده است.

اطراف روستا را کوه و تپه های شگفت انگیزی پوشانده  است. کوچه های بسیار زیبا و کوچک داخل روستا چشم هر بیننده ای را شگفت زده می کند. قشنگ ترین قسمت روستا گل های رونده که روی دیوارهای خانه رشد کرده اند، می باشد.

عنبران بهترین روستای ایران

 

در کنار بعضی خانه ها زمین کشاورزی و باغ های بسیار شگفت انگیزی وجود دارد. دیدن این مناظر هرکسی رو ارام می کند. این آرامش می تواند یک انرژی صدبرابری به شما منتقل کند تا یک سال بعد به راحتی بتوانید به بهترین نحوه کارهای خودتان انجام دهید.

در فصل گرما بهترین جا برای خنک شدن رفتن به کوه های ییلاقی است. دیدن مناظر طبیعی روستای عنبر مشهد از بالای کوه چشم اندازه دیگری دارد، طوری که شما را سر ذوق می آورد.

می دانید از همه قشنگ تر چه چیزیه؟  خانه های روستایی زیبا که بعضی های آنها چوبی و سنگی هستند. نوع چیدمان آنها کنار هم  و بصورت پلکانی هستند. قدم زدن در این روستا شما را شگفت زده می کند و متوجه زمان به هیچ عنوان نخواهید شد.

گردشگران و مسافران زیادی سالانه وارد این روستای زیبا می شوند و به عنوان یکی از گردشپذیرترین روستا در کشور شناخته شده است. روستای عنبر جزء معدود روستاهای است که امکاناتی در حد یک شهر را دارد، شاید دلیل ورود مسافران زیاد همین باشد.

جاهای دیدنی روستای عنبران مشهد کجاست؟

روستای عنبران مشهد یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی در استان خراسان به حساب می آید. کمتر روستای در ایران پیدا می شود که تعداد مکان های دیدنی و تاریخی زیادی داشته باشد. ییلاق عنبران، تفریحگاه، کافه و رستوران و مکان های دیگری هم وجود دارد که در ادامه برایتان توضیح می دهیم.

مسافران و گردشگران زیادی با دیدن دنیایی از امکانات رفاهی و تفریحی این روستا شگفت زده می شوند. چیزی که از همه بیشتر در این روستا به چشم می آید رستوران های که در دل طبیعت ساخته اند؛ خوردن کباب با گوشت تازه بره حال و هوای خاص دارد.

روستای عنبران خراسان

 

یکی از ویژگی های بارز مردمان روستای زیبای عنبران، مهمان نوازیشان است.  هر ساعت از روز برای مهمانی به خانه یکی از این زوستاییان بروید، بهترین پذیرایی را خواهند کرد.

با قدم زدن در کوچه های روستا و دیدن مردمانشان، شادی را در چهره  آنها متوجه می شوید. مردم عنبران از هر فرصتی برای رقص و پایکوبی استفاده می کنند تا قشنگ ترین لحظه ها را برای خودشان ثبت کنند.

روستاهای اطراف مشهد

اگر با خانواده یا دوستانتان به روستای عنبر می روید، حتما پیک نیک رفتن به دل طبیعت را امتحان کنید. به قدری می توانید در طبیعت این روستا خوشگذرانی کنید که هیچ کجای دیگر نمی توانید تجربه ش کرد. بعد از چند روز استراحت کردن و لذت بردن از آب و هوای  روستا می توانید مسیر مستقیم را به شهر زیارتی و سیاحتی مشهد الرضا را در پیش بگیرید  و به مکانهای دیدنی شهر مشهد  هم سری بزنید.

فراموش نکنید که به باغ انگور، آلو بخارا و گوجه سبز سری بزنید و میوه های خوشمزه روستا را هم امتحان کنید.چشمه های آبی که در کنار درختان وجود دارد، آب و هوای باغ را خنک کرده است، می توانید ساعت ها در آنجا قدم بزنید و لذت ببرید.

فاصله روستای عنبران تا مشهد چقدره؟

شهر مشهد تا روستای عنبران در فاصله ۲۶ کیلومتری از همدیگر قرار گرفتند. به طور کلی ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارید به شهر مشهد برسید. در زمان کمتری هم می توانید این مسیر را طی کنید اما پیشنهاد می کنم این مسیر با سرعت طی نکنید و از طبیعت جاده لذت ببرید.

زیباهای روستای عنبران مشهد

و در انتها زیبایی روستای عنبران را فراموش نکنید

استان خراسان پر از روستاهای تماشایی و شگفت انگیز است. از روستای زشک مشهد گرفته تا همین روستای عنبران مشهد که معرف زیبای شهر مشهد و استان خراسان هستند. اما اگر با دیگر روستاهای مشهد آشنا نیستید حتما مشهد مگ سر بزنید.

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.