جاهای دیدنی مشهد در پاییز، خش خشی ترین پاتوق های مشهد

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
جاهای دیدنی مشهد در پاییز

همین که برگ های سبز تابستانی رنگ زرد به خودشان می گیرند و شکننده می شوند بعنی باید کم کم منتطر قدم های پاییز باشیم تا زودتر بیاید و رنگ طلایی و به شهر هدیه کنه! وقتی به حال و هوای پاییزی مشهد نزدیک می شویم و روزهای کوتاه آرامش شب و بیشتر از ۶ ماه اول سال بهمون هدیه می دن باید به دنبال گذراندن این روزها پاییزی به بهتریت شکل ممکن باشیم. در ادامه با ما همراه باشید تا جاهای دیدنی مشهد در پاییز را به شما معرفی کنیم تا این شهر را در پاییز بیشتر از گذشته بشناسیم.

حرم امام رضا در فصل پاییز

حرم امام رضا همیشه و در تمام ۴ فصل سال حال و هوای جذاب خودش را حفظ می کند. به این فکر کنید که در روزهای خنک پاییزی چه چیزی می تواند جذاب تر از قدم زدن در رواق های حرم امامم رضا باشد؟

حرم امام رضا در فصل پاییز بسیار یا صفا تر و جذاب تر از دیگر فصول سال به حساب می آید چرا که در این فصل و به دلیل کوتاه بودن روزها بیشتر مردم روزه های قضا می گیرند و حرم امام رضا را دنج ترین و جذاب ترین پاتوق برای عبادت به حساب می آورند و تا اذان مغرب و عشا در صحن حرم راز و نیاز می کنند.

مناطق دیدنی مشهد، بام مشهد

ار حق نگذریم یکی از بهترین و جذاب نرین جاهای دیدنی مشهد در پاییز همین بام مشهد است. بام مشهد در بیشتر روزهای پاییز پاتوق جوانان فعال و پر انرژی ایست که برای گذراندن اوقات فراغت خود به آنجا می روند. مشهد بام های جذابی متعددی دارد که مهم ترین آن در پارک خورشید مشهد قرار گرفته و به دلیل موقیعت مناسب جغرافیایی که دارد به عنوان جذاب ترین و شلوغ ترین بام مشهد از آن نام برده می شود. همچنین یکی دیگر از بام های جذاب مشهد بام هفت تیر مشهد نام دارد که بیشتر به عنوان پاتوقی کشف نشده برای جوانان معروف است.

تو بام مشهد می تونید هر تفریحی که دلتون خواست و انجام بدید! تله کابین، شهر برفی، شهر بازی و کلی تفریح هیجان انگیز دیگه به کنار، بساط آش و بستنی هم همیشه تو بام مشهد به راهه!

بام مشهد در پاییز

جاهای دیدنی مشهد کجا خوبه؟ سینماگردی

فیلم دیدن و سینما رفتن در فصل پاییز از جذاب ترین و هیجان انگیز ترین تفریح ها است. چه چیز جذاب تر از اینکه یک فیلم بی نظیر در حال اکران باشد و ما بتوانیم سینما رفتن و به برنامه پاییز گردی در مشهد اضافه کنیم؟

خوشبختانه در سرتاسر مشهد سینماهای باکیفیت زیادی وجود دارد که با اکران تازه ترین فیلم ها مردم را هیجان زده می کند. بیشتر مشهدگردهای حرفه ای برنامه سینما و به عنوان برنامه جانبی در نظر می گیرند به این شکل که قبل از بام گردی در مشهد یک فیلم جذاب را با دوستان خود در سینما تماشا می کنند و پس از آن تا آخر شب را در بام می گذرانند.

حالا در ادامه با بهترین سینماهای مشهد آشنا می شویم تا بتوانیم برای یک عصر دل انگیز پاییزی برای سینما رفتن برنامه ریزی کنیم:

  • سینما هویزه مشهد
  • سینما آفریقا
  • سینما سیمرغ
  • سینما پیروزی مشهد
  • سینما قدس مشهد

کافه های مشهد

همیشه وقتی حرف از پاییز گردی و پیدا کردن جاهای دیدنی مشهد در پاییز به میان می آید ذهن همه به سمت کافه گردی کشیده می شود. کافه های مشهد هم محیط جذاب و هیجان انگیزی برای گذراندن لحظات شیرین و دوست داشتنی پاییزی دارند. چه چیز هیجان انگیزتر از اینکه در یک کافه جذاب در حال نوشیدن قهوه باشید و از منظره پاییزی و جذاب بیرون از کافه لذت ببرید.

شما می توانید از فضای جذاب و پاییزی بهترین کافه های مشهد استفاده کنید و بهترین لحظات خود را در روزهای قشنگ فصل پاییز سپری کنید.

زییا ترین روستاهای اطراف مشهد

به این فکر کنید که قراره تعطیلات آخر هفته خود را در مشهد بمانید اما دوست دارید نفسی تازه کنید و برای هفه پیش رو خودتان را آماده کنید. پس در اینصورت چه چیزی جذاب تر از گشت و گذار در روستاهای اطراف مشهد می تواند به شما انرژی بدهد؟ خوشبختانه روستاهای مشهد با شهر فاصله چندانی ندارد و شما می توانید با طی کردن مسافت کوتاهی خود را به روستاهای اطراف شهر برسانید و یک آخر هفته جذاب را در دل طبیعت بگذرانید.

روستاهای مشهد در پاییز

چالیدره مشهد در پاییز

منطقه گردشگری چالیدره به عنوان یکی از بهترین مناطق تفریحی مشهد شناخته شده و مردم هر سال برای گذراندن لحظات خوش و شیرین خود به این منظقه سر می زنند.

منطقه چالیدره به دلیل آب و هوای خوش و فضای دلچسبی که دارد برای فصل پاییز بسیار مناسب است و مردم می توانند برای اوقات فراغت و تعطیلات خود از این منظقه به عنوان یک جای دیدنی جذاب دیدن کنند.

اگر به چالیدره مشهد سر زدید به هیچ عنوان قایق سواری و ماهی گیری در این منطقه را از دست ندهید. بعد از تفریح و گشت و گذار هم می توانید همراهان خود را به یک شام و یا میان وعده خوشمزه در رستوران های چالیدره دعوت کنید. 

بهترین موزه های مشهد

اگر به موزه گردی و تحقیق در مورد اشیا قدیمی و باستانی علاقه داشته باشید پیشنهاد می کنم در فصل پاییز که فصل خلوتی برای موزه گردی به حساب می آید سری به موزه آب و یا موزه مردم شناسی مشهد بزنید با شناسنامه شهر خود بیشتر آَشنا شوید.

موزه های مشهد در پاییز

گورستان تاریخی ارامنه مشهد

شاید باورش برای شما سخت باشد اما در مشهد مکان های تاریخی جذاب و باورنکردنی وجود دارد که شما فکرش را هم نمی کنید. گورستان تاریخی ارامنه مشهد یکی از عجیب ترین مکان هایی است که نشانی از مصییت ها و زجرهای خانواده های جنگ زده در زمان جنگ جهانی دوم را در خود جای داده است. در این گورستان مراسم های ازدواج و تدفین خانواده های ارامنه انجام می گرفت و در حال حاضر قسمتی از این بقای تاریخی برای بازدید عموم آزاد است. شما می توانید در خنکی هوای فصل بهار به این مکان تاریخی سری بزنید.

گورستان تاریخی ارامنه مشهد در پاییز

خانه داروغه مشهد دنج ترین جاهای دیدنی مشهد در پاییز

خانه داروغه مشهد یکی از معروف ترین خانه های تاریخی مشهد به حساب می آید که بافت تاریخی مشهد و سبک معماری سنتی مردم این شهر را نشان می دهد. فضای این خانه به قدری دلچسب و هیجان انگیز است که شما می توانید در فصل برگریزان این خانه را پر از برگ های پاییزی زرد رنگ ببنیید و عکس های فوق العاده و جذابی را در این خانه از خود بگیرید. مشهد این شهر ۴ فصل پر از جذابیت های هیجان انگیزی است که در تمام روزهای سال برای مردم قابل لمس است پس از پاییز زیبای مشهد لذت ببرید و بهترین خاطرات خش خشی خود را در خیابان های این شهر برای خود به یادگار بگذارید.

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.
نیما خیرخواه (25 آگوست 2019)

سلام روز به خیر می خواستم بدونم تو پاییز بام مشهد تا کی برای بازدید هست؟

    مشهدمگ (25 آگوست 2019)

    سلام روز به خیر
    بام های مشهد و خصوصا بام خورشید مشهد در تمام ۴ فصل سال تا ساعت ۲۲ باز هستند و علاقمندان می توانند برای گردش و تفریح در این بازه زمانی به این مجموعه سر بزنند.

    مشهدمگ (25 آگوست 2019)

    سلام دوست عزیز
    پیشنهاد می کنم برای پیدا کردن جواب کامل این سوال حتما مقاله بهترین کافه های مشهد را مطالعه کنید.

یگانه (25 آگوست 2019)

اینجا نوشتید کافه های مشهد اما بهترین کافه ها رو معرفی نکردید میشه به کافه خوب معرفی کنید؟