جاهای دیدنی مشهد در بهار، بهارانه ای در اردی به عشق ماه!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
پارک ملت مشهد

وقتی به فصل دوست داشتنی بهار نزدیک می شویم باید منتظر دیدن چهره تازه ای از شهر زیبایی مانند مشهد باشیم. چرا که در فصل بهار شکوفه های زیبای بهاری جایگزین درخت های سرد و بی روح می شوند و چهره سرد شهر را با رنگ های تازه ای مانند صورتی و سفید و بنفش جذاب تر می کنند. مشهد در بهار رنگ و رخساره ای جذاب به خودش می گیرد به گونه ای که نمی توان بدون گشتن در دل این شهر زیبا روزها را به پایان رساند. البته بلند بودن روزها در فصل بهار هم در این قضیه کم تاثیر نیست، چرا که زمان بیشتری آسمان روشن است و بیشتر می توان به گشت و گذار در دل مشهد پرداخت. امروز در این مقاله مشهدمگ به بررسی جاهای دیدنی مشهد در بهار می پردازد تا بهاری ترین روزهای مشهد را بتوانیم در جذاب ترین مکان ها بگذرانیم.

جاهای دیدنی مشهد کجا خوبه تو بهار؟

اول سال و حال و هوای عید نوروز تو مشهد دیدنی میشه چون می تونی هر قوم و ملیتی و تو این شهر دوست داشتنی ببینی. حرم امام رضا تو روزای اول عید خیلی شلوغ تر از قبل میشه گل دسته و ضریح طلایی آقا بیشتر از قبل می درخشه و منتظره تا زائرای زیادی واسه عید دیدنی به حرمش بیان!

حرم مطهر رضوی

همین جا جا داره بهترین و جذاب ترین جای دیدنی مشهد در بهار رو حرم مطهر آقا امام رضا بدونیم که اینقدر حال و هوای خوبی داره! حرم مطهر تو فصل بهار از بقیه فصل ها شور و هیجان بیشتری داره و تا آخرهای شب میزبان مردم عزیزیه که برای ادای دین به زیارت آقا اومدن.

حرم امام رضا تو بهار و به خاطر مصادف شدن با اعیاد مبارکی مثل نیمه شعبان و عیدهای ماه شعبان و ماه مبارک رمضان شلوغ ترین روزهای خودش و بعد از نوروز می بینه و مسافرای زیادی برای سفر سالانه خودشون به این شهر معنوی فصل بهار را به عنوان طلایی ترین بازه زمانی خودشون انتخاب می کنند. پس اگه شما هم عاشق زیارت امام تو روزهای بهاری هستید وقت و تلف نکتید همین حالا برنامه سفر خودتوند بچینید!

جاذبه های طبیعی مشهد در بهار

حال و هوای خوب بهار و آب و هوای جذابش نمی گذارد در روزهای بهاری مشهد کسی در خانه آرام و قرار داشته باشد چرا که این فصل جذاب برای تفریحات هیجان انگیز و طبیعت گردی بسیار مناسب است. یکی از جذاب ترین مناطق مشهد برای روزهای بهاری طرقبه است. طرقبه یکی از بی نظیر ترین ییلاقلات خراسان است که در فاصله ۱۸ کیلومتری مشهد قرار دارد و پاتوقی برای جوانان شاد و سرحال مشهدی به حساب می آید.

طرقبه مشهد در بهاز

در ییلاق طرقبه می توانید رودخانه های روان، رستوران های محلی و انواع تفریحات جذاب را تجربه کنید. بیشتر مسافرانی که در فصل بهار به مشهد سفر می کنند سعی می کنند جوری برنامه ریزی کنند که از این ییلاق دوست داشتنی هم دیدن کنند چرا که در دیگر فصل های سال طرقبه یا بسیار گرم و طاقت فرساست و یا آنقدر سرد و بارانی است که تجمل کردن آن برای بسیاری از مسافران کار آسانی نیست.

اگر به طرقبه سر زدید اما همچنان انرژی کافی برای ادامه دادن به مسیر را داشتید پیشنهاد می کنم حتما سری به «چالیدره» بزنید و طعم شیرین طبیعت را در این سد جذاب بچشید. چالیدره یکی از جاده های فرعی و بین راهی طرقبه به حساب می آید و مقصد بیشتر مردمی به حساب می آید که در طرقبه اطراق موقت داشته اند. اگر شما دوست دارید به این سد تفریحی سری بزنید پیشنهاد می کنم حتما تله کابین سواری و ماهی گیری در دریاچه را از دست ندهید.

چالیدره مشهد

اگر دوست دارید باز هم با جاذبه های طبیعت آشنا شوید تا در تعطیلات پیش روی بهاری بتوانید به آنجا سری بزنید، پیشنهاد می کنم نیم نگاهی به مقاله معرفی جاذبه های طبیعی مشهد بیندازید.

مکان های هیجان انگیز مشهد در بهار- از پارک ها تا شهربازی های بی نظیر

در فصل بهار پارک های مشهد از همیشه جذاب تر می شوند چرا که چهره دوست داشتنی پارک های سرسبز و پر از شکوفه های بهاری شهر را زیبا تر از قبل می کند. در این بین مردم زیادی برای بعد از مشغله های روزانه خود پیاده روی در پارک ها و حتی پیاده روهای جذاب مشهد را در برنامه های روزانه خود قرار می دهند. پارک ملت مشهد یکی از همین پارک های جذاب است که در فصل بهار حال و هوای دیگری دارد. در این پارک بیشتر مردم بومی مشهد تردد می کنند و با وجود شهرتی که در بین دیگر پارک های شهر دارد همیشه مشهدی پسند است. پیشنهاد می کم در روزهای ابری فصل بهار و یا اردیبهشت ماه که حال و هوای مشهد ابری تر از دیگر زمان هاست حتما قدم زدن بدون چتر را در این پارک فراموش نکنید.

پارک ملت مشهد

یکی دیگر از جذاب ترین تفریح ها که بیشتر مخصوص کودکان است شادی و تفریح در شهربازی ها و پارک های آبی مشهد است. هوای تازه بهاری برای تفریح های این چنینی حس و حال بی نظیری را برای مشهدگردها ایجاد می کند تا بتوانند با خیال خوش از لحظات شیرین و هیجان انگیز خود لذت ببرند.

پارک ابی در مشهد

جاهای دیدنی مشهد، نزدیک حرم در فصل بهار

بیشتر مسافران بهاره مشهد دوست دارند تمام تفریحات خود را نزدیک حرم و هتلی که در آن مستقر هستند بگذرانند تا با خیال راحت بتوانند به ادامه سفر خود فکر کنند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، پیشنهاد می کنم حتما سری به مسجد گوهر شاد و یا آرامگاه نادر شاه افشار بزنید

بازدید از آرامگاه فردوسی مشهد در خوش آب و هوا ترین فصل سال

شهر توس همیشه به عنوان قشنگ ترین مکان برای تفریح و گشت و گذار بین مردم معروف است. شهر توس به دلیل وجود آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی و همچنین مهدی اخوان ثالث، هیچ وقت خالی از گردشگر نیست. خصوصا زمانی که آب و هوای خوش در این منطقه جکم رانی کند مردم بیشتری برای زیارت فردوسی خود را به توس می رسانند.

آرامگاه فردوسی مشهد

مشهدمگ پیشنهاد می کند اگر دوست دارید در یکی از سه ماه فصل بهار به این مکان فرهنگی تاریخی سفر کنید حتما اردیبهشت ماه را در اولویت خود قرار دهید چرا که در این ماه می توانید شیرین ترین و جذاب ترین لحظات را در اردی به عشق ماه تجربه کنید.

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.