۵ مورد از ناشناخته ترین جاهای دیدنی اطراف مشهد که کسی از آن خبر ندارد

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

مشهد یکی از زیباترین و معروف ترین شهرهای خراسان به شمار می رود که همیشه بین دیگر شهرهای کشور خوش نام تر است. چرا که این شهر جذاب و دوست داشتنی همیشه مسافر خیز است و مردم زیادی تعطیلات خود را در دل این شهر می گذرانند. صحبت در مورد دیدنی ها و تفریحات جذاب شهر مشهد همیشه زیاد است اما کمتر کسی از جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی حومه مشهد خبر دارد. پس اگر شما هم از کشف جاهای ناشناخته و جذاب اطراف مشهد لذت می برید، با ما همراه باشید تا ۵ مورد جذاب را با شما به اشتراک بگذاریم.

روستای زشک مشهد، بهترین روستا برای گذراندن آخر هفته ها

یکی از قدیمی ترین روستاهای اطراف مشهد که قدمت چند صد ساله دارد منطقه سبز و بکری است که اهالی مشهد با نام روستای زشک از آن نام می برند. این روستا در نزدیکی دهکده شاندیز قرار گرفته و برای کسانی که دوست دارند از این منطقه گردشگری بازدید کنند نیز بسیار مناسب است.

روستای زشک در زمستان

برای بازدید از روستای بی نظیر زشک حتما برنامه ریزی کنید تا یک صبح تا شب کامل بتوانید از طبیعت جذاب این روستا لذت ببرید.

روستاهای زشک تنها یک منطقه سبز برای گشت و گذار به حساب نمی آید چرا که با بازدید از این روستا می توانید از مناطق گردشگری و دیدنی زیر نیز دیدن کنید:

  • قله شیرباد مشهد
  • چشمه فلفلی زشک مشهد
  • قله چمن
  • دره نهل زشک

۱-     آبشارهای اطراف مشهد

یکی از جذاب ترین مکان های دیدنی اطراف مشهد که می تواند به طور کلی حال و هوای مسافران را تغییر دهد بازدید از زیباترین آبشارهای مشهد به حساب می آید. آبشارهای اطراف مشهد بهترین مکان برای گذراندن آخر هفته ای جذاب به حساب می آید تا مسافران و مردم مشهد بتوانند از تعطیلات آخر هفته به نحو احسن استفاده کنند و انرژی لازم را برای شروع هفته ای جدید کسب کنند.

آبشار اخلمد

۲-     بازدید از منطقه گردشگری توس مشهد

طوس نام شهری است که در ۲۰ کیلومتری شمال غرب مشهد قرار گرفته است. بیشر مردم این شهر را در کنار نام بزرگ حکیم ابوالقاسم فردوسی می شناسند چرا که آرامگاه این شاعر گرانقدر در این شهر قرار گرفته و مردم بسیاری برای دیدن مقبره این شاعر خود را به طوس می رسانند.

آرامگاه فردوسی مشهد

اگر برای گشت و گذار در طوس هیجان دارید این نکته را فراموش نکنید که بازارچه جذاب طوس می تواند هیجان سفر شما را د. چندان کند.

در ادامه برخی از مهم ترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری طوس را بررسی می کنیم.

  • آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی
  • گنبد هارونیه
  • موزه تاریخی شهر توس
  • شهر تاریخی طابران

۳-     طرقبه مشهد، جذاب ترین منطقه گردشگری اطراف مشهد

بدون شک یکی از جاذبه های برون شهری مشهد منطقه ییلاقی طرقبه نام دارد. طرقبه مشهد با داشتن فضای بزرگ تفریحی و گردشگری توانسته عنوان بزرگ ترین و شلوغ ترین جای دیدنی اطراف مشهد را به نام خود بزند. در این منطقه ییلاقی رستوران ها و خصوصا آش سنگی های خوشمزه ای پیدا خواهید کرد پس اگر برای وعده نهار خود به دنبال خرید وعده غذایی می گشتید به هیج عنوان رستوران های طرقبه را نادیده نگیرید.

طرقبه مشهد در بهاز

طرقبه یکی از بهترین جاهای اطراف مشهد به حساب می آید اگر از تماشای طبیعت طرقبه لذت کافی را بردید زمانش فرا رسیده تا از جذابیت های چالیدره مشهد نیز با خبر شوید.

۴-     شاندیز مشهد، بهترین جای دیدنی اطراف مشهد

کسانی که اهل شکم گردی هستند و گشت و گذار اطراف مشهد را ملزم به نوش جان کردن یک وعده غذایی خوشمزه می دانند. حتما از وجود دهکده رویایی شاندیز خبردار هستند.

رستوران پدیده شاندیز تنها ۴۰ دقیقه تا شهر مشهد فاصله دارد و به سبب محیط گردشی و تفریحی جذابی که دارد مسافران زیادی را برای گذراندن یک روز کامل از تعطیلات سرگرم می کند. اگر در مورد انواع مختلف رستوران های شاندیز و همچنین محیط های گردشی و تفریحی این دهکده اطلاع کافی ندارید پیشنهاد می کنم خواندن مقاله معرفی رستوران پدیده شاندیز را از دست ندهید.

رستوران پدیده شاندیز مشهد

۵-     روستای آبگرم مشهد نوستالژی ترین روستای مشهد

در مسیر ۷۵ کیلومتری مشهد با روستای بکر و سرسبزی مواجه خواهیم شد که زیبایی چشم نوازی دارد. این روستا که به نام روستای آبگرم مشهد معروف است. این روستا در نزدیکی شهرستان کلات خراسان قرار گرفته و قدمتی ۷۰۰ ساله دارد.

یکی از مهم ترین ویژگی های این روستا وجود آبشار آبگرمی است که جذابیت های بصری روستا را با فضای دلنشین خود چند برابر کرده است. همچننی بازدید از روستای آبگرم کلات خراسان برای کسانی که دوست دارند در زمان سفر کنند و با زندگی روستایی ایران قدیم آشنا شوند بسیار پیشنهاد می شود چرا که هنوز هم در این روستا برق کشی انجام نشده و مردم این ناحیه برای زندگی امکانات بسیار اندکی دارند.

بسیاری از افرادی که ساکن مشهد هستند برای گردش و تفریح جذاب ترجیح می دهند برای آخر هفته ها کمی از شهر دور باشند و به طبیعت سری بزنند. خوشبختانه جاذبه های طبیعی مشهد باعث شده تا مردم طبیعت دوست مشهدی بتوانند هر لحظه که دوست داشته باشند به راحتی خود را به دل دشت وبیابان بزنند و از مناظر طبیعی و حیرت انگیز لذت ببرند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید و تمایل دارید تا طبیعت مشهد را بیشتر بشناسید، پیشنهاد می کنم خواندن مقاله جاذبه های طبیعی مشهد را فراموش نکنید.

حال که با زیباترین و دیدنی ترین جاذبه های اطراف مشهد آشنا شدید بد نیست شما هم از بهترین تجربه سفر خود به حومه شهر مشهد برای ما بنویسید تا از تجربیات جذاس شما برای پر بار شدن این مقاله استفاده کنیم. در قسمت نظرات منتظر تجربه نگاری شما هستیم.

 

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.