تفریحات مشهد غیر از زیارت به توصیه کجارو

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
تفریحات مشهد غیر از زیارت به توصیه کجارو

بسیاری از گردشگران، مشهد را با حرم امام رضا (ع) می‌شناسند؛ گرچه جاذبه‌های گردشگری متعددی در این شهر وجود دارد که انتخاب‌ خوبی برای تفریح و سرگرمی هستند.

مشهد مهم‌ترین و معروف‌ترین شهر زیارتی ایران است که به‌لطف وجود بارگاه ملکوتی امام رضا (ع)، هر ساله میزان خیل عظیم زائران و گردشگران است. با این حال، جاذبه‌های این شهر زیبا فقط به حرم رضوی خلاصه نمی‌شود و در تور مشهد می‌توانید از انواع و اقسام تفریحات لذت ببرید و اوقات خوشی را برای خود بسازید. در ادامه این مقاله قصد داریم به تعدادی از تفریحات مشهد اشاره کنیم که در کنار زیارت می‌توانید به‌سراغ آن‌ها بروید.

شهربازی های مشهد

شهربازی سرزمین عجایب

شهربازی سرزمین عجایب یکی از بهترین نقاط مشهد برای سرگرمی است و از آنجا که در طبقات آخر مجتمع تجاری بزرگ الماس شرق قرار دارد، در کنار تفریح می‌توانید خرید خوبی نیز داشته باشید. این شهربازی در سال ۱۳۸۶ آغاز به کار کرد و با ارائه انواع بازی‌ها نظیر کنسول‌های بازی رایانه‌ای، دستگاه‌های شبیه‌ساز، شن‌بازی، بولینگ، بیلیارد و غیره، توانست طرفداران زیادی بین اهالی مشهد و گردشگران پیدا کند. در کنار اتاق گریم و کارگاه خلاقیت کودکان که محلی عالی برای فرزندان دلبندتان است، امکان استفاده از بوفه، سینما ۶ بعدی و اتاق عکاسی وجود دارد.

شهربازی سرزمین بازی ها

سرزمین بازی‌ها یا شهربازی ترمینال مشهد از بزرگ‌ترین شهربازی‌های سرپوشیده ایران محسوب می‌شود که بخش‌های مختلفی همچون سینمای پنج‌ بعدی، باشگاه بولینگ، بیلیارد، پینت بال، فوتبال دستی، تیر و کمان دارد. این مجموعه با مساحتی حدود ۲۰ هزار متر مربع از سال ۱۳۸۹ پذیرای گردشگران بوده است.

شهربازی هپی لند

شهربازی هپی لند که در فاصله کمی از حرم مطهر امام رضا (ع) واقع شده است، در سال ۱۳۹۲ افتتاح شد و وسایل بازی آن برای کودکان و نوجوانان مناسب هستند. از جمله این بازی‌ها می‌توان به ماشین کوبنده، هلی‌کوپتر کودکان، دارت، سینما هفت بعدی، پلی استیشن، بازی‌های رایانه‌ای و… اشاره کرد. این شهربازی در مجتمع تجاری آرمیتاژ قرار دارد و از همین رو می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و در کنار تفریح فرزندانتان، به خرید مشغول شوید.

پارک ‌های آبی مشهد

سرزمین موج ‌های آبی

تفریحات مشهد غیر از زیارت به توصیه کجارو

سرزمین موج‌های آبی از کامل‌ترین‌ترین پارک‌های آبی کشور است که شامل دو پارک مجزا برای آقایان و بانوان می‌شود و به این ترتیب همه اعضای خانواده می‌توانند روزی سرشار از شادی و هیجان را تجربه کنند. در این مجموعه علاوه بر سواری روی طولانی‌ترین سرسره ایران، می‌توانید لذت تیوب‌سواری روی موج را بچشید و سری به جکوزی سرد و گرم، سقوط آزاد، سالن ماساژ، حمام سنتی و حمام ترکی و… بزنید. از امکانات این پارک آبی مشهور مشهد می‌توان به رستوران و کافی‌شاپ، فروشگاه لوازم ورزشی و مهدکودک اشاره کرد.

سرزمین موج‌های خروشان

سرزمین موج‌های خروشان یکی دیگر از پارک‌های آبی مشهد به حساب می‌آید که در سال ۱۳۹۴ افتتاح شد و امکان استفاده‌ هم‌زمان بانوان و آقایان در دو بخش‌ جداگانه‌ را برای علاقه‌مندان فراهم کرده است. بخش‌های جذاب این پارک از سرسره سرعت، سرسره سقوط آزاد، رودخانه موج و دریاچه متلاطم تشکیل شده است؛ ضمن اینکه امکان استفاده از فیش اسپا (دکتر ماهی)، سالن ایروبیک، سونا، جکوزی، حمام ترکی، ماساژ و پینت بال لیزری نیز وجود دارد. اگر از ارتفاع نمی‌ترسید، زیپ‌لاین طولانی‌ و مرتفع‌ موج‌های خروشان را از دست ندهید که لذت پرواز بر فراز این مجموعه را نصیبتان می‌کند.

سرزمین موج‌های خروشان به‌لطف وجود پارکینگی به ظرفیت ۲۰۰۰ خوردو، مرکز خرید، کارواش، فست فود و کافی شاپ با انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم، از هر نظر مجموعه کاملی برای تفریح و سرگرمی است.

پارک ساحلی آفتاب

پارک ساحلی آفتاب که در سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد، از بخش بانوان، آقايان، كودكان، پارک آبی و VIP تشکیل شده است. بانوان با حضور در این پارک آبی می‌توانند از استخر، سونا، سرسره، حمام آفتاب، ماساژ و غیره بهره‌مند شوند؛ به‌خصوص که به‌لطف اتاق نگهداری كودک، دیگر دغدغه‌ای درباره فرزندتان نخواهید داشت. تفریحات بخش آقایان شامل استخر موج، سونا، انواع سرسره، رودخانه خروشان، استخر مخصوص غواصی و… می‌شود.

پارک های مشهد

پارک وكیل آباد

پارک وكیل آباد یکی از تفرجگاه‌های ییلاقی مشهد در هفت كیلومتری مركز شهر است. علاوه بر فضای سرسبز جنگلی با درختان سربه فلک‌کشیده که نگاه هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کنند، رودخانه‌ای فصلی از آن می‌گذرد که طراوتی دوچندان به این محیط بخشیده‌ است. در این پارک می‌توانید از امکاناتی مثل رستوران‌ها، كافه‌ها و باغ وحش استفاده کنید.

پارک هفت حوض

پارک هفت حوض همان طور که از نامش پیدا است، هفت حوض پرآب و زیبا دارد و قطعا صدای آب آرامشی وصف‌ناپذیر را نصیبتان می‌کند. جالب اینکه حوض‌های آب به‌طور طبیعی شکل گرفته‌اند و همین موضوع آن را برای گردشگران جذاب کرده است. اگر اهل پیاده‌روی و کوه‌پیمایی هستید، در پارک هفت حوض می‌توانید به دور از محیط شلوغ شهری، به ورزش بپردازید و از شنیدن صدای جریان آب و آواز پرندگان لذت ببرید. سرویس بهداشتی، پارکینگ و آلاچیق‌های زیبا را می‌توان جزو امکانات پارک دانست که فرصت پیک‌نیکی به‌یادماندنی را برایتان فراهم می‌کنند.

پارک کوه سنگی

پارک کوه سنگی، شناخته‌شده ترین پارک مشهد بین گردشگران است که طبیعتی زیبا و دلنشین دارد. مسیر کوهستانی پارک مجهز به پلکان است و با صعود از آن‌ها می‌توانید چشم‌اندازی دیدنی از پارک و شهر را به نظاره بنشینید. اگر در زمان طلوع یا غروب خورشید بالای کوه باشید، شاهد منظره زیباتری خواهید بود. پس از گشت‌وگذار به یکی از رستوران‌ها و کافه‌های پارک بروید و با صرف غذا یا نوشیدنی خستگی را از تن به در کنید.

مناطق ییلاقی و گردشگری مشهد

شاندیز

تفریحات مشهد غیر از زیارت به توصیه کجارو

شانديز نامی آشنا برای گردشگران است که با آب‌وهوای مطبوع و خنکش، بهشتی در دل تابستان محسوب می‌شود. طبیعت زیبا با رودهای پرآب و درختان سربه‌فلک‌کشیده، این منطقه ییلاقی را به محلی ایدئال برای پیک‌نیک تبدیل کرده‌‌اند. بسیاری از گردشگران نیز بدون چشیدن طعم کباب‌های شیشلیک شاندیز، مشهد را ترک نمی‌کنند و صرف غذا در یکی از رستوران‌های آن بخش مهمی از گشت‌وگذارشان در این منطقه به حساب می‌آید. مرکز خرید پدیده شاندیز می‌تواند انتخاب دیگر شما برای خرید و تفریح باشد؛ مخصوصا که امکاناتی مانند شهربازی، رستوران و فودکورت و… را در خود جای داده است.

منطقه چالیدره

منطقه گردشگری چالیدره از معروف‌ترین جاهای دیدنی مشهد محسوب می‌شود که در طرقبه قرار گرفته است و علاوه بر آب‌وهوای دلپذیر، سرگرمی‌های متعددی برای تفریح دارد. اگر گذرتان به این منطقه افتاد، قایق‌سواری، تله‌سیژ، بانجی جامپینگ، زیپ‌لاین و ترن کوهستان از تفریحاتی هستند که نباید از دست بدهید. در نهایت نیز خود را به یک وعده غذا در رستوران‌های چالیدره مهمان کرده و لحظاتی فراموش‌نشدنی را تجربه کنید. پارکینگ، زمین بازی کودکان، سوئیت‌های اقامتی، مسجد، آلاچیق و شهربازی از دیگر امکانات این مجموعه هستند.

طرقبه

طرقبه از معروف‌ترین مناطق ییلاقی مشهد محسوب می‌شود که در انتهای بلوار وکیل آباد قرار دارد و با تابستان‌های بسیار خنک و دلپذیرش به انتخاب بسیاری از گردشگران برای تفریح تبدیل شده است. چشمه‌ها و درختان فراوان، رستوران‌های متعدد برای صرف دیزی و شیشلیک، مغازه‌های فروش خشکبار و صنایع دستی دست‌به‌دست هم داده‌اند تا محیطی عالی برای تفریح و خوش‌گذرانی گردشگران به وجود آید.

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.