بوستان مینیاتوری مشهد

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
هزینه ورودی پارک مینیاتوری مشهد

مشهد مقدس یکی از پربازدید ترین شهرهای مذهبی ایران است که بیشتر مسافرین آن را زائرین عزیز حرم امام رضا (ع) شامل می شوند. شهر زیارتی مشهد علاوه بر هتل های بی نظیر با قیمت های مختلف و رستوران های جذاب با غذاهای لذیذ، مناطق تفریحی و گردشگری بسیاری دارد. امروز می خواهیم با هم به بوستان مینیاتوری مشهد برویم و با این جاذبه گردشگری بی نظیر که نمادی از کل کشور ایران است، آشنا شویم. پس در ادامه همراه مشهدمگ باشید.

پارک مینیاتوری مشهد  را بیشتر بشناسید

بوستان مینیاتوری مشهد، انعکاسی از ایران کوچک شده است که بیشتر جاذبه های گردشگری ایران را در مقیاسی کوچک در دل خود جای داده است. پارک مینیاتور استان خراسان رضوی به ‌عنوان اولین پارک مینیاتور در شرق کشور شناخته می شود که آثار باستانی در گوشه و کنار ایران را با دقتی زیاد شبیه به یک زندگی عروسکی نشان ما می دهد. بوستان مینیاتوری که در سال ۱۳۹۵ ساخته شد، جزو یکی از بهترین پارک های مشهد است که ۵۸ نماد فرهنگی، مذهبی و گردشگری را به بازدیدکنندگان خود هدیه می دهد.

تخت جمشید در پارک مینیاتور مشهد

از جمله این نماد ها می توان به تخت جمشید، آرامگاه فردوسی، پل خواجو، فرودگاه بین ‌المللی شهید هاشمی ‌نژاد، آرامگاه عطار نیشابوری، راه‌آهن مشهد، روستای کندوان، باغ شاهزاده ماهان کرمان و سد کارون اشاره کرد. این مکان زیبا و سرسبز با حدود ۸ هکتار مساحت، با هزینه‌ای بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان در بزرگراه میثاق مشهد احداث شده که تفریحگاه مناسبی برای اهالی مشهد و زائرین این شهر زیارتی به حساب می آید.

آدرس بوستان مینیاتور در مشهد

آدرس پارک مینیاتوری مشهد به راحتی قابل پیدا کردن است. برای دسترسی به بازدید از ایران کوچک در قلب استان خراسان رضوی می‌ توانید به بزرگراه میثاق، بلوار سجادیه بروید و از تماشای این پارک زیبا لذت ببرید. اگر شما با تور به مشهد مقدس سفر کرده باشید به احتمال زیاد بازدید از پارک زیبای مینیاتور در برنامه تور خواهد بود که می توانید از راهنمایان سفر اطلاعات کامل را دریافت کنید.

شماره تلفن پارک مینیاتوری مشهد:۳۵۲۴۴۲۲۰ -۰۵۱

دریاچه پارک مینیاتور مشهد

ساعت کاری پارک مینیاتوری مشهد

این بوستان که نماد ایران مینیاتوری شده است، همه‌ روزه از ساعت ۸ صبح تا ۲۲:۳۰ دقیقه‌ شب میزبان مسافرین عزیز شهر مشهد خواهد بود. به همین دلیل یک گزینه عالی برای پیک نیک های روزانه و تفریحات خانوادگی شبانه به حساب می آید. بسیاری از افراد در مورد نرخ هزینه ورودی بوستان مینیاتوری استان خراسان رضوی می پرسند که به دلیل متغیر بودن نرخ در ابتدای هر سال آمار دقیقی در دسترس نیست. اما می توان گفت که به داشتن یک روز مفرح در کنار دوستان می ارزد.

بوستان مینیاتور در مشهد چه امکانات تفریحی دارد؟

در واقع ماهیت ساخت بزرگ ترین بوستان مینیاتوری در شرق کشور، تفریحی است. بازدید از نشانه های تاریخی در جای جای کشور ایران می تواند شما را ساعت ها غرق زیبایی های خود کند. فرزندان در بازدید از این پارک می توانند با یک سفر خانوادگی با بیشتر شهرهای ایران و آثار معروف تاریخی و فرهنگی کشور آشنا شوند.

باغ مینیاتوری مشهد در بلوار سجادیه

علاوه بر این موارد امکانات دیگری هم برای بازدیدکنندگان فراهم شده تا بتوانند لحظات به یاد ماندنی را در بوستانی با ابعاد مینیاتوری سپری کنند. از جمله این موارد می توان به تراس هایی برای تماشای سازه های پارک، زمین بازی برای کودکان با مساحت ۴۰۸ مترمربع، دریاچه و رودخانه مصنوعی و فضای سبز برای پیاده روی اشاره کرد. از این رو بازدید از پارک مینیاتوری مشهد جزو یکی از بهترین تفریح های مشهد در تابستان به حساب می آید.

ریل راه آهن در بوستان مینیاتور خراسان رضوی

یکی از نکات جالب در مورد پارک مینیاتوری مشهد این است که اگر شما با قطار به شهر مشهد سفر کنید هم می توانید در طول مسیر این پارک را ببینید.یکی از نکات جذاب دیگر این بوستان طراحی و ساخت پیست مسابقه برای ماشین‌ های کنترلی در مسیری به شکل نقشه ایران است.

بوستان مینیاتور استان خراسان رضوی مشهد

لذت قدم زدن در فضای زیبای پارک مینیاتوری

از دیگر جاذبه‌های موجود در این بوستان وجود فضای سبز و گل‌ های زیبایی است که دیدنشان روح انسان را شاد می کند. مسیر مخصوص پیاده ‌روی که به طول ۱۲۶۴ متر در این پارک قرار دارد به طفدار ورزش و طبیعت این امکان را می دهد تا در هوایی مطبوع با رایحه گیاهان تازه قدم زدن در این فضای زیبا را تجربه کنند.

یمت بلیط بوستان مینیاتوری مشهد

لازم به ذکر است که پارک ‌های مینیاتوری به‌ طورکلی جزو بوستان‌ هایی محسوب می ‌شوند که بر روی موضوعی خاص تمرکز کرده اند و تنها در همان زمینه فعالیت می‌کنند. اگر شما هم قصد بهترین تفریحات و پر کردن اواقت فراغت در سفر به مشهد را دارید، پیشنهاد می کنیم علاوه بر بوستان مینیاتوری مشهد بازدید از پینت بال مشهد و پارک معروف کوهسنگی را هم در برنامه خود قرار بدهید.

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.