بهترین چلو ماهیچه مشهد، شکم گردها این مقاله را نخوانند!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
چلو ماهیچه پسران کریم مشهد

قبل از اینکه بخواهیم در مورد بهترین چلوماهیچه های مشهد صحبت کنیم، پیشنهاد می کنم اگر اهل شکم گردی هستید و در مشهد زندگی نمی کنید. به هیچ عنوان این مقاله را نخوانید چرا که احنمالا تا انتهای این مقاله از ضعف زیاد دوام نخواهید آورد!

یکی از جذابیت های هر شهر رستوران ها و غذاهای خوشمزه آنجا به حساب می آبد. شهر مشهد هم به دلیل جذابیت و محبوبیت فراوانی که بین مردم کشور عزیزمان دارد همیشه بهترین رستوران ها و خوشمره ترین خوردنی های ممکن را دارد. حالا اگر بخواهیم در مورد خوشمزه ترین غذاهای مشهد به غیر از بهترین شیشلیک مشهد صحبت کنیم همه توحه ها به سمت بهترین جلو ماهیچه خواهد رفت.

چلو گوشت یا همان چلوماهیچه به عنوان یک غذای محبوب و اعیانی در سفره های رنگین ایرانی ها دیده می شود. این غذا بیشتر با برنج سفید و یا باقالی پلو سرو می شود و همیشه جایگزین مناسبی برای انواع کباب ها به حساب می آید. طرز تهیه این غذای خوشمزه به دست پخت و ذائقه شما ربط مستقیم دارد و در هر خانواده ایرانی این غذا به شکل متفاوتی پخته و سرو می شود. حال اگر دوست دارید طذر تهیه معروف ترین چلو ماهیچه مشهد و یا حتی دنیا را یاد بگیرید خواندن ادامه این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید.

بهترین جلو ماهیچه مشهد

چلوماهیچه پسران کریم مشهد به یادماندنی ترین طعم دنیا!

چلو ماهیچه، این واژه جذاب و بی نظیر همیشه برای ایرانی ها وسوسه انگیز بوده و هست. وقتی در مورد بهترین چلوماهیچه مشهد و حتی دنیا صحبت می شود امکان ندارد نام رستوران پسران کریم مشهد به میان نیاید.

رستوران پسران کریم مشهد

اگر در مورد رستوران پسران کریم اطلاع زیادی ندارید در نظر داشته باشید چلوماهیجه های جذاب این رستوران آنقدر پر طرفدار است که گاهی برای به دست آودرن آن سر و دست می شکنند پس برای این نکته هیج وقت اتلاف وقت نکنید. چرا که بهترین و بی نظیر ترین چلوماهیچه دنیا در اینجا پیدا می شود. پس خوردن و تست کردن این چلوماهیچه جذاب را از دست ندهید.

چلو ماهیچه مخصوص رستوران معین درباری!

یکی دیگر از رستوران خای محبوب مشهد چلوماهیچه خهای خوشمزه و لذیذی در آن سرو می شود، رستوران معین درباری مشهد است. این رستوران یه عنوان یکی از بهترین و لوکس ترین رستوران های مشهد مشهور است. قیمت متو این رستوران به نسبت دیگر رستوران های بیشتر کمی بیشتر است اما در نظر داشته باشید که کیفیت در این رستوران حرف اول و آخر را می زند. پیشنهاذ می کنم اگر دوست دارید بعد از تست کردن چلوماهیچه های بی نظیر پشران کریم مشهد طعم تازه تری از این غذا را تست کنید سری به رستوران معین درباری مشهد بزنید. اگر دوست دارید اطلاعات کامل و جامع تری در خصوص این رستوران به دست بیاورید خواندن مقاله معرفی رستوران  معین درباری مشهد را نیز از دست ندهید.

رستوران معین درباری شاندیز

طرز تهیه چلو گوشت پسران کریم مشهد!

جالب است بدانید طرز طبخ چلوماهیچه پسران کریم به عنوان یک سبک بین طرفداران این غذا معروف است. به گونه ای که بسیاری از رستوران های معروف در سطح شهرهای مختلف با توجه به طرز تهیه این غذا توسط رستوران اصلی یعنی پسران کریم، این غذا را با نام چلوماهیچه مخصوص پسران کریم سرو می کنند.

البته مدیران رستوران پسران کریم مشهد همیشه از این موضوع ابراز ناراحتی کردند و به مشتریان خود نیز اعلام کرده اند که اصیل ترین چلو ماهیچه را تنها باید در رستوران اصلی پسران کریم واقع در مشهد امتحان کنند.

برای تهیه چلو ماهیچه مخصوص ابتدا باید مواد اولیه زیر را اماده کنیم:

ماهیچه تازه گوسفندی
  • ۱٫۵ کیلوگرم گوشت گردن یا گوسفندی
  • پیاز بزرگ یک عدا خوری
  • زعفران ساییده شده ۲ قاشق چایخوری
  • چوب دارچین و برگ بو
  • نمک و فلفل

از ۰ تا ۱۰۰ طرز تهيه ماهيچه به روش رستوران پسران كريم

طبخ چلو گوشت پسران کریم مشهد کار چندان سختی نیست. در ابتدا در نظر داشته باشید که برای طبخ این غذا اصلا نیازی به آب نیستو نکته بعدی که باید در نظر داشته باشید این است که برای طبخ این غذا باید حوصله زیادی صرف کنید کنید چرا که از مرحله آماده سازی تا سرو این غذا بیش از ۵ ساعت زمان می برد.

در ابتدا گوشت ماهیچه را باید به خوبی بشورید و در آن را در سبد آبکشی قرار دهید تا آب آن گرفته شود. در این فاصله پیاز بزرگ را بردارید و آن ار به صورت خلالی و نازک برش دهید.

حالا ماهیجه ها را در روغن و زردچوبه تفت دهید تا اندازه ای که اطراف ماهیچه ها کمی تغییر رنگ پیدا کند. سپس در این زمان ماهیچه ها را در قابلمه به صورت کنار هم قرار دهید و پیاز ها را روی آن یپوشانید. دقت کتید پیازها فقط روی ماهیچه ها قرار گیرد و به کف قابلمه نرسد. حالا درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید ماهیچه با آب پیاز بپزد.

طبخ چلو گوشت پسران کریم مشهد در کمتر از ۵ ساعت!

پس از ۴۵ دقیقه درب قابلمه را باز کنید و کمی ماهیچه ها را جابه جا کنید. باز هم حواستان را جمع کنید تا پیازها به کف قابلمه نرسد و تنها روی ماهیچه ها را پوشش دهد. حالا معجون اصلی این غذا را که شامل زغفران دم کرده و دارچین است را به غذا اضافه کنید و از ترکیب عطر دارچین و زعفران و ماهیچه لذت ببرید.

هنوز ماهیچه سفت است و البته مزه دار هم نشده است. درب قابلمه را دوباره بگذارید و اجاره بدهید زمان چلو ماهیچه شما را خوشمزه و جا افتاده تر کند. بعد از حدود دو سه ساعت که ماهیچه ها با شعله ملایم در حال طبخ هستند ذرب قابلمه را باز کنید و کمی گوشت ها را جابه جا کنید و با چنگال از نرم شدن این گوشت خیال خود را راحت کنسد. حالت نوبت به پیازهای مزه دار شده کنار غذاست. ماهیچه ها را به آرامی از داخل قابله بردارید و اچازه دهید پیازها به تنهایی در قابلمه سرخ شوند. پس از سرخ شدن پیازها از آن ها یه عنوان دورچین غذا استفاذه کنید و همراه با ماهیچه ها آن را در ظرفی زیبا سرو کنید. غذای جذاب شما آماده خوردن است نوش جان!

چلوماهیچه مخصوص

اگر از مشهد دور هستید و دسترسی به رستوران پسران کریم مشهد ندارید حتما این غذا را در منزل درست کنید. چرا که  بسیاری از افرادی که این مدل چلوگوشت را میل می کنند ادعا می کنند که تا قبل از آنن به درک درستی از چلو ماهیچه نرسیده بودند. اما اگر قصد سفر به مشهد را دارید و یا در مشهد رندگی می کنید زمان را از دست ندهید و در نزدیکترین زمان ممکن خوردن و چشیدن بهترین چلوماهیچه مشهد را از دست ندهید.

 

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.