باغ پرندگان مشهد، آشنایی با دنیای اسرار آمیز پرندگان

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
باغ پرندگان مشهد

یکی از مهم ترین مکان های دیدنی مشهد که برای مسافران به عنوان یک جاذبه گردشگری و تفریحی جذاب به حساب می آید باغ پرندگان مشهد نام دارد. این مجموعه به عنوان تنها باغ پرندگان در شرق کشور نقش مهمی دارد چرا که بازدید کنندگان این باغ را تنها اهالی مشهد تشکیل نمی دهند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا تمام اطلاعات لازم جهت بازدید از این مجموعه را که شامل آدرس، تلفن، قیمت بلیط ورودی و ساعت بازید از باغ است را در اختیار شما بگذاریم.

باغ پرندگان مشهد کجاست؟

باغ پرندگان مشهد در یکی از بهترین نقاط گردشگری شهر به نام منطقه گردشگری سپاد مشهد واقع شده است. منظقه گردشگری سپاد به لحاظ امکانات و خدمات جالب توجهی که دارد هیچ زمان خالی از گردشگر نیست به همین سبب این مجموعه به عنوان یک منطقه گردشگری بین المللی نامیده شده است.

باغ پرندگان مشهد تنها یکی از مجموعه های پر طرفدار سپاد به حساب می آید. در ادامه برخی از مهم ترین جاذبه های سپاد مشهد را با هم مرور می کنیم.

  • پارک علمی پروفوسور بازیما
  • پرواز برج صبا
  • مجتمع تجاری الماس شرق مشهد
  • بازار بین المللی شهید کاوه
  • پارک آبی ساحلی آفتاب

برای دسترسی آسان و راحت به باغ پرندگان مشهد تنها کافی است خود را به شمالی ترین قسمت شهر یعنی بلوار خیام مشهد  برسانید و پس از آن با تهیه بلیط ورودی به دنیای جذاب پرندگان سر بزنید.

بازدید از باغ پرندگان مشهد

آدرس باغ پرندگان مشهد: بلوار خیام، مجتمع گردشگری سپاد مشهد، جنب مرکز خرید الماس شرق

ساعت بازدید از باغ پرندگان مشهد

برای بازدید از باغ پرندگان مشهد می توانید همه روزه از ساعت ۱۰ صبح الی ۷ بعد از ظهر  به مجموعه باغ پرندگان مراجعه کنید اما به عنوان پیشنهاد برای بهترین زمان برای بازدید از باغ پرندگان بد نیست به نکات زیر توجه کنید.

  • اگر قصد دارید در روزهای گرم تابستان از باغ پرندگان مشهد بازدید کنید حتما بازه زمانی عصر را انتخاب کنید چرا که با توجه به گرمای هوا و طولانی بودن روزها هر چه به ساعت های عصر نزدیک می شویم بازدید از باغ پرندگان دلچسب تر خواهد شد.
  • اگر اهل مشهد هستید و در همین شهر جذاب زندگی می کنید، پیشنهاد می کنم به هیچ عنوان در روزهای تعطیل و آخر هفته های پر مسافر مشهد به باغ پرندگان مراجعه نکنید. چرا که در این بازه زمانی شلوغ نمی توانید با دل خوش از تک تک قسمت های باغ پرندگان بازدید کنید.
  • در روزهای سرد و بارانی زمستان بازدید از باغ پرندگان را به تعویق بیندازید، چرا که در این شرایط جوی نمی توانید انواع مختلف پرندگان را مشاهده کنید.

قیمت بلیط ورودی باغ پرندگان مشهد

قیمت بلیط ورودی باغ پرندگان مشهد تنها ۶ هزار تومان است. بهای ورودی این مکان تفریحی و علمی بسیار مقرون به صرفه است چرا که بازدید کنندگان با پرداخت بهای اندکی می توانند خود را به دنیای جذاب و هیجان انگیز پرندگان آشنا کنند.

قیمت یلیط ورودی باغ پرندگان مشهد

برای خرید بلیط ورودی راه دشواری پیش رو ندارید و تنها کافی است به باجه های بلیط فروشی کنار درب ورودی مراجعه کنید.

باغ پرندگان مشهد چه زمانی افتتاح شد؟

باغ پرندگان مشهد به عنوان تنها مرکز نگهداری از گونه های مختلف پرندگان در شرق کشور با هزینه ای بالغ بر نهصد میلیون تومان در سال ۱۳۹۳ افتتاح شد. برای نگهداری از انواع پرندگان موجود در این  مجموعه تمامی استانداردهای لازم صورت می پذیرد. همچنین یکی از مهم ترین ویژگی های این مرکز حضور ۲۴ ساعته دامپزشکانی است که برای مراقبت و محافظت از پرندگان تلاش شبانه روزی انجام می دهد.

به صورت کلی برای نگهداری از پرندگان مختلف این مجموعه سه تیم تخصصی در حال فعالیت هستند که در ادامه به توضیح مختصر هر یک خواهیم پرداخت.

تصویر طوطی در باغ پرندگان مشهد

واحد تکثیر: در این واحد از پرندگان برای تخم گذاری و تولید مثل مراقبت می کنند و از جوجه های تازه از تخم در آمده تا سن خاصی که دیگر نیاز به مراقبت نداشته باشند محافظت می کنند.

واحد تغذیه: با توجه به نیازهای غذایی متفاوت پرندگان به نوع احتیاجاتی که دارند. واحد مشخصی جهت بررسی تغذیه پرندگان گوشت خوار، گیاهخوار قرار گرفته است.

واحد کلینیک و بهداشت: در این پخش که بصورت ۲۴ ساعته فعال است. دامپزشکان مجربی حضور دارند تا به رسیدگی وضعیت پرندگانی که دچار کسالت شده اند برسند.

در باغ پرندگان مشهد چه پرنده هایی نگهداری می شوند؟

در این مجموعه بزرگ انواع مختلف پرندگان نادر ایرانی، آفریقایی و آسیایی نگهداری می شود.  جالب است بدانید که در باغ پرندگان مشهد بیش از ۷۰۰ پرنده از گونه های مختلف نگهداری می شوند.

بازدید از این مجموعه که به یکی از جاهای دیدنی مشهد معروف است می تواند برای کودکان و علاقمندان به شناخت حیوانات جذاب به نظر برسد. همچنین اگر شناخت و آشنایی زندگی حیوانات را جذاب بدانید پیشنهاد می کنم بازدید از باغ وحش وکیل آباد مشهد را نیز در برنامه تفریحی خود قرار دهید.

ساعات بازدید از باغ پرندگان مشهد

فاصله باغ پرندگان مشهد تا حرم امام رضا (ع)

بیشتر مسافران مشهد برای بازدید از باغ پرندگان نگران مسیر هستند چرا که فاصله حرم مطهر تا مجموعه سپاد چیزی حدود یک ساعت راه دارد.

پیشنهاد مشهدمگ این است که برای صرفه جویی در زمان و داشتن ساعاتی خوش در طوا سفر خود می توانید یک روز از سفر خود را برای خرید و گشت و گذار اختصاص دهید. به همین منظور شما می توانید پس از رسیدن به مجموعه سپاد مشهد تمام خرید و سوغاتی های مورد نظر خود را از مرکز خرید الماس شرق مشهد تهیه کنید و پس از آن زمان خود را به تفریح و  گذراندن اوقاتی خوش در دیگر نقاط سپاد بگذرانید.

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.