گردشگری سلامت در مشهد

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
بیمارستان های مشهد

مشهد یکی از بزرگترین شهرهای ایران است. این شهر پایتخت فرهنگی جهان تشیع محسوب می شود و یکی از شهرهای پیشرو در حوزه سلامت است. مشهد مقدس یکی از محبوب ترین مقصدهای گردشگری، زیارتی، تفریحی، درمانی و … در میان تمام مسافران است. سالانه تعداد زیادی از مردم داخل و خارج کشور بلیط هواپیما مشهد خریداری می کنند و جهت انجام امور درمانی به این شهر سفر می کنند. بیشترین مسافران خارجی این شهر مربوط به کشورهای حاشیه خلیج فارس است. وجود حرم مطهر امام رضا (ع) به شهرت و محبوبیت این شهر افزوده است.

مشهد دومین شهر گردشگری سلامت و درمانی پس از تهران است. اگر برای درمان به این شهر سفر می کنید، در کنار امور درمانی می توانید به تماشای جاذبه های گردشگری و تفریحی این شهر بروید.

در ادامه به معرفی برخی از بهترین مکان های درمانی در شهر مشهد خواهیم پرداخت. این موسسات تشخیصی و درمانی هستند. همچنین دارا بودن به مجوز گردشگری سلامت مشهد (IPD) از مهم ترین مزیت های مراکز درمانی این شهر است.

بیمارستان های دولتی

  1. بیمارستان امام رضا

این بیمارستان در رده اول بیمارستان های آموزشی و درمانی در سطح کشور قرار گرفته است. بیمارستان امام رضا بزرگترین مرکز درمانی مشهد است. علاوه بر این، به عنوان بزرگترین مرکز آموزش پزشکی و تحقیقاتی نیز از آن یاد می شود.

این بیمارستان ۳۱۰۰ نفر پرسنل دارد و بیش از ۲۰۰ پزشک در هیات علمی این مجموعه فعالیت می کنند. تجهیزاتی هم چون سی تی اسکن، آنژیوگرافی، کولونوسکپی، آندوسکوپی، کلینیک خواب، نوردرمانی،  لیزرتراپی و … در این بیمارستان وجود دارد.

بیمارستان امام رضا دسترسی بسیار خوبی دارد و در موقعیت مکانی مناسبی قرار گرفته است. اطراف و نزدیک بیمارستان امام رضا مشهد، هتل ها و مراکز اقامتی بسیار زیادی قرار گرفته است. این هتل ها در رده های مختلفی هستند. با هر هزینه ای که در نظر گرفته اید می توانید در یکی از این اقامتگاه ها سکونت کنید.

هتل های فرهنگ و هنر مشهد، هتل جم، هتل خورشید تابان، هتل باختر و هتل آسیا در نزدیکی این بیمارستان قرار گرفته اند.

  • آدرس بیمارستان امام رضا: خراسان رضوی، مشهد، میدان بیمارستان امام رضا(ع)، مرکز آموشی پژوهشی و درمانی امام رضا(ع)
  1. بیمارستان اکبر

این بیمارستان، در سال ۱۳۹۶ تاسیس شده است و یک مرکز تخصصی و فوق تخصصی ارائه کننده خدمات درمانی به کودکان است. این بیمارستان ۶ طبقه، دارای بخش های مختلفی از قبیل اورژانس، جراحی، عفونی، آلرژی، گوارش، نفرولوژی، ریه، روماتولوژی، اعصاب، غدد و … است. کلینیک های گوناگون این بخش آماده خدمت رسانی به مسافران و مراجعه کنندگان هستند. کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی رادیولوژی، آزمایشگاه، سونوگرافی و … مخصوص کودکان در نظر گرفته شده است.

این بیمارستان ۲۰۰ تخت فعال دارد و بهترین پزشک های متخصص و فوق تخصص در این بیمارستان فعالیت می کنند.

هتل لاله مشهد در نزدیکی این بیمارستان قرار گرفته است.

  • آدرس بیمارستان کودکان اکبر: خراسان رضوی، مشهد، بلوار شهید کاوه، مقابل شهید کاوه ۱۴، مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان اکبر
  1. بیمارستان قائم

این بیمارستان در شمال غربی حرم مطهر امام رضا (ع) قرار گرفته است. این بیمارستان بسیار مجهز است و در سال ۱۳۳۹ تأسیس شده است. این بیمارستان ۸۴۰ تخت فعال دارد و بهترین پزشکان متخصص در آن مشغول فعالیت هستند. گروه هایی از بهترین پزشک متخصص در حوزه های مختلف داخلی، قلب و عروق، مغز و اعصاب، گوش و حلق و بینی، اطفال، گروه های جراحی، زنان، گوارش و .. در این بیمارستان تشکیل می شود.

هتل فرید مشهد، هتل هما ۱ و هتل شیراز مشهد در نزدیکی این بیمارستان قرار گرفته اند.

  • آدرس بیمارستان قائم: خراسان رضوی، مشهد، بلوار احمد آباد، مرکز آموزشی-پژوهشی-درمانی قائم (عج)

تمامی مراکز درمانی شهر مشهد دارای موقعیت های مکانی بسیار مناسبی هستند. دسترسی به این مراکز بسیار راحت است. از طریق وسایل نقلیه عمومی هم چون مترو نیز می توانید به این مراکز برسید و از این طریق هزینه های خود را کاهش دهید.

برای رسیدن به این شهر می توانید از قطار، اتوموبیل شخصی، هواپیما و … استفاده کنید. بلیط هواپیما ارزان به شهر مشهد در تمامی روزهای سال و در اغلب ساعت های شبانه روز وجود دارد.

 

بیمارستان های خصوصی

  1. بیمارستان آریا

بیمارستان و کلینیک تخصصی و فوق تخصصی آریا یکی از بهترین مراکز درمانی در استان خراسان رضوی است. این بیمارستان در سال ۱۳۷۴ تأسیس شده است و بیش از ۱۰۰ تخت فعال دارد. ۱۰۰ پزشک متخصص و مجرب در این مجموعه درمانی در حال فعالیت هستند. علاوه بر ارائه خدمات درمانی، این بیمارستان در خصوص آموزش دانشجویان و … نیز پیشگام است.

کلینیک های تخصصی گوش و حلق و بینی، اطفال، جراحی های عمومی و تخصصی،  قلب و عروق،  زنان، اعصاب و روان، پوست، چشم پزشکی و … در این مجموعه وجود دارد. تمامی آزمایش ها اعم از تست ورزش، اکو قلب، سونوگرافی، آندوسکوپی و … در بیمارستان خصوصی آریا انجام می شود.

هتل فردوسی مشهد، هتل آپارتمان کوروش و هتل پردیس در نزدیکی این بیمارستان قرار گرفته است.

  • آدرس بیمارستان آریا: مشهد، خيابان گلستان، گلستان شرقی ۵

 

  1. بیمارستان رضوی
بیمارستان رضوی مشهد

این بیمارستان یکی از بهترین مراکز درمانی در شهر مشهد محسوب می شود. این بیمارستان در سال ۱۳۸۴ تاسیس شده است. بسیاری از کلینیک های درمانی بیمارستان خصوصی رضوی، مورد توجه گردشگران سلامت خارج کشور قرار گرفته است. اغلب خدمات درمانی در این مجموعه را می توانید دریافت کنید اما بیشترین مراجعه کنندگان به این مرکز زنان، بیماران چشمی، بیماران قلب و عروق و بیماران سرطانی هستند. از بزرگترین مزایای این بیمارستان می توان به پزشکانی اشاره کرد که به زبان عربی نیز کاملاً تسلط دارند.

یک بخش مخصوص جهت بستری بیماران غیر ایرانی در این بیمارستان وجود دارد که با عنوان IPD راه‌ اندازی شده است. این بخش خدمات رفاهی بسیار زیاد و هتل بسیار خوبی برای همراهان بیمار در نظر گرفته است تا شرایط مطلوبی در زمان درمان آن ها فراهم شود.

هتل توریست مشهد در نزدیکی این بیمارستان قرار گرفته است.

  1. بیمارستان خیریه امام زمان (عج)

این بیمارستان از سال ۱۳۶۰ شروع به فعالیت کرده است. بیش از ۱۸۰ تخت فعال برای این محموعه درمانی در نظر گرفته شده است. این بیمارستان دارای کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی نظیر ارتوپدی، قلی و عروق، چشم پزشکی، دندان پزشکی و … است. اورژانس این بیمارستان به صورت ۲۴ ساعته فعالیت نی کند و به بهترین دستگاه ها مجهز شده است.

بیمارستان امام زمان از اولین بیمارستان هایی است که موفق به دریافت مجوز بخش بیماران بین‌المللی (IPD) شده است. بیمارستان خیریه امان زمان، مجور IPD را از دانشگاه علوم پزشکی مشهد دریافت کرده است.

هتل آپارتمان امید مشهد در نزدیکی این بیمارستان قرار گرفته است.

  • آدرس بیمارستان خیریه امام زمان: مشهد، خیابان سرخس، چهارراه پمپ بنزین، بیمارستان امام زمان(عج)

مزیت گردشگری سلامت در مشهد

  1. موقعیت مکانی و جغرافیایی مناسب مشهد
  2. وجود مرقد مطهر حضرت امام رضا (ع)
  3. زیرساخت های قوی در حوزه پژوهشی، درمانی و …
  4. سیستم قوی حمل نقل (هوایی – زمینی – ریلی)
  5. وجود جاذبه های گردشگری و تفریحی بسیار زیاد

سخن پایانی

مشهد دارای بیش از ۵۰ بیمارستان است که ۸۶۶۵ تخت فعال در آن ها مستقر شده است. بالغ بر ۶۰۰۰ مطب پزشکی و دندان پزشکی در این شهر وجود دارد. کلینیک های بسیار مجهزی جهت درمان های سرپایی در این شهر وجود دارد. کادر بالینی این شهر کاملاً ماهر و مجرب هستند.

اگر به خدمات درمانی و سلامت نیاز دارید، مشهد یکی از بهترین شهرها جهت گردشگری سلامت است. برای رسیدن به این شهر راه های زیادی وجود دارد. خرید بلیط هواپیما و استفاده از این وسیله نقلیه، راحت ترین راه برای رسیدن به مشهد است. این شهر از تجهیزات پزشکی به روز و حرفه ای در مراکز درمانی استفاده کرده است. در مشهد می توانید با خیال راحت به امور درمانی و سلامت خود بپردازید.

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.