پارک چهل بازه مشهد؛ یک پارک با هزاران جاذبه

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
پارک چهل بازه مشهد

هم فال و هم تماشا! این عبارت را در گشت و گذارهای خود در سفر به مشهد زیاد شنیده‌اید. چراکه در این شهر زیارتی و محبوب در سال‌های اخیر انواع مجتمع‌های تفریحی و گردشگری افتتاح شده و همه آن‌ها توانسته‌اند در میان محلی‌ها و گردشگران به یک مکان پرطرفدار تبدیل شوند. اما یکی از مکان‌هایی که محلی‌ها انتظار افتتاح آن را می‌کشیدند، پارک چهل بازه مشهد است. این پارک به دلیل وسعت زیاد و امکانات متفاوت معروف است و به یک محیط شگفت‌انگیز برای گذران اوقات فراغت خانواده‌ها تبدیل شده است. در این مطلب از مشهدمگ همراه ما گشتی در پارک چهل بازه بزنید.

موقعیت پارک چهل بازه؛ وسیع‌ترین پارک خانوادگی در مشهد

کافی است روی نقشه موقعیت پارک چهل بازه مشهد را جستجو کنید تا با یک منطقه وسیع و سبز رنگ در دل شهر مشهد روبرو شوید. پارک چهل بازه چندین سل است که در دست احداث قرار گرفته بود و به تازگس افتتاح شده است. این پارک در نزدیکی نمایشگاه بین‌المللی مشهد و ییلاقات طرقبه قرار دارد و با حدود ۳۰ دقیقه رانندگی از این پارک می‌توانید خود را به مرکز شهر مشهد و حرم مطهر امام رضا برسانید.

اگر در سفر به مشهد در فکر اقامت در نزدیکی این پارک هستید بهتر است بدانید که ارزان‌ترین هتل‌های مشهد مانند هتل نفت و هتل میثاق تنها حدود ۱۵ دقیقه با پارک بزرگ مشهد فاصله دارند.

مسیر پیاده روی پارک چهل بازه

امکانات پارک ملی چهل بازه چیست؟

هرچند که همه فضاهای این پارک هنوز به طور کامل ساخته نشده است، اما نقشه کلی و محوطه‌بندی آن نشان می‌دهد که در چند سال آینده می‌توان از پارک ملی چهل بازه به عنوان یکی از بهترین پارک‌های مشهد نام برد. این محوطه در نقشه ارائه شده به ۸ فضای کلی تقسیم شده است. هریک از این بخش‌ها محل ایجاد انواع زمین‌های ورزشی مانند زمین بسکتبال و والیبال، فضای سبز و پارک کودک تبدیل خواهد شد.

رودخانه چهل بازه؛ مرکزی‌ترین جاذبه در پارک محبوب

مهم‌ترین بخش پارک را می‌توان رودخانه مرکزی آن دانست که در سطحی پایین‌تر قرار گرفته است. رودخانه مرکزی چهل بازه هم فضای متفاوت و زیبایی به پارک بخشیده و هم قرار است محلی متفاوت برای سرگرمی‌هایی مانند قایق سواری در پارک باشد. اطراف دریاچه محل مشخصی برای اسکله وجود دارد. اما محوطه ماهیگیری، فضای اسکی روی آب و کافه‌های اطراف رودخانه را می‌توان جذاب‌ترین بخش پارک چهل بازه برای محلی‌‌ها و گردشگران شهر مشهد دانست.

مسیر پیاده‌روی، مسیر دوچرخه سواری و تجهیزات ورزش و بازی و محل‌های مشخصی برای کمپینگ و چادرزنی را می‌توان از دیگر امکانات اطراف رودخانه دانست.

رودخانه پارک چهل بازه

نمایشگاه‌های عمومی؛ گشت و گذار فرهنگی و تفریحی در دل پارک

یکی از فضاهایی که در پارک چهل بازه ایجاد شده و می‌تواند مورداستقبال بازدیدکنندگان قرار بگیرد، فضاهای نمایشگاهی آن است.

تالار شهر با ظرفیتی حدود ۷ هزار نفر قرار است میزبان تماشاکنندگان انواع برنامه‌های مفرح و کنسرت‌های فضای باز باشد. نمایشگاه گل و گیاه، رصدخانه ، ورزشگاه، هتل و باغ وحش از دیگر فضاهای مفرح و مهم در این پارک هستند که همگی در حال تکمیل‌ و بخش زیادی از آن‌ها بهره‌برداری شده‌اند. با کامل شدن این بخش‌ها پارک چهل بازه به یک مکان توریستی و تفریحی تمام عیار تبدیل خواهد شد و می‌توان از آن به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد نام برد.

امکانات عمومی پارک چه بخش‌هایی هستند؟

بخش زیادی از پارک ملی چهل بازه در اطراف دریاچه به فضاهایی برای رستوران و کافه اختصاص پیدا کرده است. به همین دلیل می‌توانید بعد از یک گشت و گذار کامل و مفرح، در این فضاها یک وعده خوشمزه را نیز همراه خانواده صرف کنید تا روز شما به یک خاطره به یادماندنی تبدیل شود.

پارک چهل بازه همچنین فضایی برای پارک ۵۰۰۰ خودرو را نیز طراحی کرده است. بنابراین هنگام بازدید از این پارک وسیع و زیبا در مشهد نگران جای پارک ماشین خود نباشید.

فضای سبز پارک ملی چهل بازه

خلاقیت در طراحی بزرگ‌ترین پارک مشهد

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های پارک چهل بازه، طراحی خاص آن است. اگر عکس‌های هوایی این پارک را ببینید، معماری منحصربه فرد و زیبای پارک اولین ویژگی است که توجه شما را به خود جلب می‌کند. مسیرهای پیچ در پیچ با اشکال هندسی پراکنده در فضای پارک باعث شده تا از ورودی پارک چهل بازه تا مرکز آن پر از جذابیت باشد. از طرفی استفاده از زیباترین مبلمان شهری به ویژه در اطراف رودخانه باعث شده تا نمای مدرن پارک به یک جاذبه در شهر مشهد تبدیل شود.

نمای کلی پارک ملی چهل بازه

بازدید از پارک ملی چهل بازه؛ وقت گذرانی در جدیدترین جاذبه مشهد

اگر مسافر شهر مشهد هستید پیشنهاد می‌کنیم که حتما سری به این پارک ملی محبوب که به صورت شبانه‌روزی باز است نیز بزنید. دنیای جاذبه‌های پارک چهل بازه می‌تواند یک روز کامل از سفر شما را پر کند و خاطرات ماندگاری برای شما باقی بگذارد. اگر از این جاذبه محبوب دیدن کرده‌اید، مشهدمگ را شریک خاطرات خود کنید.

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.