مسیر قطار تهران مشهد- ایستگاه های قطار و طول مسیر

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
جاهای دیدنی مشهد با مترو

بیشتر ایرانی ها عاشق سفر کردن هستند و خوشبختانه کشور ما جاهای دیدنی جذاب فراوانی دارد تا مردم بتوانند در هر زمان که دوست دارند شهر جدید و جذابی را برای سفر خود انتخاب کنند. یکی از جذابیت سفر کردن برای ایرانی ها خوش گذراندن در مسیر رفت و برگشت است و بسیاری از مسافران بر این عقیده هستند که بیشتر لذت سفر در مسیری است که قرار است ما را به مقصد برساند. حالا اگر این مسیر آنطور که باید و شاید جذاب و هیجان انگیز نباشد تمام لذت سفر را از مسافران می گیرد. پس یکی از مهم ترین قدم ها برای داشتن سفری شیرین و لذت بخش برنامه ربزی برای مسیر سفر و اطلاع دقیق داشتن از مسیر است. با ما همراه باشید تا یکی از مهم ترین و پر تردد ترین مسیرهای قطار را که روزانه مسافران زیادی را جابه جا می کند را با هم بشناسیم.

مسیر قطار تهران مشهد، پر تردد ترین مسیر ریلی کشور

مسیر قطار تهران مشهد به عنوان یکی از پر رفت و آمد ترین و محبوب ترین مسیر ریلی کشور شناخته می شود چرا که این مسیر پایتخت کشور را به قلب مذهبی ایران یعنی شهر مقدس مشهد وصل می کند. این مسیر جذاب یکی از طولانی ترین مسیرهای ریلی هم به شمار می رود چرا که مسافران بیش از ۱۰ ساعت از زمان خود را باید در قطار برای رسیدن به مقصد منتظر بمانند. اما نکته قابل توجه این است که این مسیر ۱۰ ساعته چگونه باید بگذرد و مسافران چگونه می توانند از این مسیر طولانی در قطار لذت ببرند.

قطار مشهد

مسیر حرکت قطار تهران مشهد

اول از همه بد نیست کمی در مورد این مسیر طولانی اطلاعات کسب کنیم تا بدانیم چه ایستگاه هایی را پیش روی خود داریم و به زیان ساده تر با پشت سر گذاشتن کدام ایستگاه ها به مقصد مورد نطر خود یعنی شهر مقدس مشهد می رسیم.

  • تهران
  • سمنان
  • شاهرود
  • نقاب
  • نیشابور
  • مشهد

همانطور که مشاهده می کنید مسیر قطار تهران مشهد تنها ۶ ایستگاه دارد و مسافرانی که در یکی از شهرهای سمنان، شاهرود، نقاب و یا نیشابور زندگی می کنند می توانند در هر یک از این ایستگاه های قطار برای ادامه مسیر سوار قطار تهران مشهد شوند.

اگر شما در ایستگاه راه آهن تهران سفر خود را برای رسیدن به شهر مقدس مشهد آغاز کرده باشید پس از حرکت از ایستگاه قطار باید منتظر رسیدن به ایستگاه قطار سمنان باشید. در نظر داشته باشید که از همین ابتدای سفر می توانید برنامه هیجان انگیز خود را برای گذراندن بهترین لحظات خود آغاز کند. اگر با خانواده سفر می کنید و تنها نیستید پیشنهاد می کنم دیدن فیلم و سریال را از همین ابتدای سفر آغاز کنید تا کمی سرتان گرم شود.

اگر مسافر قطارهای کوپه ای باشید می توانید بیشتر از آنچه که باید از طول سفر خود لذت ببرید و به قول معروف در سفر زندگی کنید. چرا که کوپه های دربست این امکان را به مسافران می دهد تا هر زمان که دوست داشتند استراحت کنند و یا هر زمان که دوست داشتند برای تفریح و گشت و گذار در قطار اقدام کنند.

مسیر ریلی مشهد

مسیر شاهرود تا نقاب را تخت بخوابید!

پس از دیدن فیلم و سریال و سرگرم کردن خودتان با نشریات جذابی که در قطار وجود دارد بد نیست با یک نوشیدنی گرم حال و هوای خودتان را عوض کنید و پس از آن کمی به خودتان استراحت دهید. چرا که پس از گذشتن از ایستگاه قطار سمنان ۵ ایستگاه دیگر تا مشهد راه باقی است و فاصله زمانی ایستگاه شاهرود تا نقاب می تواند بهترین زمان برای خوابیدن و استراحت در قطار به حساب بیاید.

از نقاب تا نیشابور را زندگی کنید!

اگر خوش خواب باشید می توانید مدت زیادی از طول سفر خود را در خواب بگذرانید اما اگر من جای شما باشم مسیر جذاب نقاب تا نیشابور و دیدن مناظر حیرت انگیز این مسیر را با هیچ چیز دیگر عوض نمی کردم. پس تا می توانید از این مسیر جذاب لذت ببرید که تا انتهای سفر زمان زیادی برای شما باقی نمانده است.

در این فاصله شما می توانید کمی در واگن قطار و در فضایی خارج از کوپه قدم بزنید و از پنجره قطار فضای بیرون را با لذت مشاهده کنید. اگر ناهار و یا شام نخورده باشید بد نیست به رستوران قطار هم سری برنید و دلی از عزا در بیاورید.

کیفیت رستوران قطار چطوره؟

خوشبختانه در حال حاضر بیشتر قطارهای ناوگان ریلی کشورمان دارای رستوران های مخصوص خود هستند که غذای گرم را به مسافران خود ارائه می دهند. اگر مسافر قطارهای درجه ۱ باشید حتما با کیفیت غذای بهترین مواجه خواهید شد اما اگر قطار شما یک قطار درجه ۲ به حساب می آید بد نیست برای غذای خود از غذاهای آماده و یا لقمه های خانگی استفاده کنید چرا که کیفیت رستوران این قطارها چندان جذابیتی ندارد.

مسیر قطار تهران مشهد

از نیشابور تا مشهد فقط خوش بگذرانید!

فاصله نیشابور تا مشهد کمتر از دو ساعت است و شما می توانید با خیال راحت و با دلی خوش با خوردن تنقلات و گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خودتان و یا تماشای فیلم و سریال چنان خود را سرگرم کنید که متوجه گذر زمان نشوید! به همین راحتی شما بیش از ۱۰ ساعت از زمان خود را در قطار گذرانید و حالا فرصتی ایست تا از جای خود بلند شوید و وسائل خود را جمع و جور کنید چرا که تا رسیدن به مقصد نهایی یعنی شهر جذاب مشهد راهی نمانده است.

قطار فدک بهترین قطار تهران مشهد

بهترین قطار تهران مشهد را انتخاب کنید

اگر می خواهید سفر لذت بخشی را تجربه کنید پیشنهاد می کنم حتما یک قطار مناسب را انتخاب کنید چرا که انتخاب یک قطار خوب و ایده ای می نواند تاثیر مستقیمی بر کیفیت سفر شما بگذارد پس تا جایی که امکان دارد در انتخاب قطار سفر خود دقت لازم را به عمل آورید و با پرداخت هزینه بیشتر سفر لذت بخش تری را برای خود و همراهان خود به ارمغان بیاورید.

 

 

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.