سیزده بدر روز طبیعت در مشهد کجا بریم!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
سیزده به در مشهد

یکی از بهترین و شیرین ترین زمان در عید نوروز روزهای پایانی تعطیلات است که با سیزده به در اوج خود می رسد. همانطور که می دانید هر سال سیزده به در یا همان روز طبیعت همه مردم ایران روزهای آخر نوروز را با طبیعت گردی جشن می گیرند و به رسم گذشته برای این روز رسم و رسوم های مختلفی را ادا می کنند. البته نا گفته نماند که روز طبیعت یا همان سیزده به در مشهد حال و هوای دیگری دارد. در این مقاله همراه مشهد مگ باشید تا سیزده بدر روز طبیعت در مشهد را با هم مرور کنیم. اول از همه باید درباره ۱۳ به در و فلسفه این روز بدانیم تا بیشتر از آنچه که باید در این روز اطلاعات داشته باشیم.

وقتی به حال و هوای عید نوروز نزدیک می شویم فکر خرید عید و آماده سازی برای سفره هفت سین روزهای پایانی سال را جذاب تر می کند. در این بین برنامه ریزی برای سفرهای دقیقه نودی جذاب ترین شرایط را برای شروع یک سال جدید و جذاب به وجود می آورد.

13 به در مشهد، روز طبیعت

فلسفه سیزده به در چیست؟

حتما این سوال ذهن شما را هم مشغول کرده که اصلا فلسفه سیزده به در چیست و چرا در این روز همه دل به طبیعت می زنیم؟

ایرانیان باستان از گذشته تا کنون به نخس بودن عدد ۱۳ ایمان داشتند برای همین و به دلیل دور شدن قضا و بلا در این روز به رسم گذشته از خانه ها بیرون می آیند و در دل طبیعت زمان می گذرانند.

ایرانیان در این روز رسم و رسوم فراوانی را انجام می دهند که به خوش یمن بودن آن ایمان دارند. یکی از رسم هایی که برای مردم در این روز جذاب است گره زدن سبزه برای برآورده شدن ارزو هاست.

سبزه گره زدن

مردم ایران از گذشته تا امروز هر سال غروب ۱۳ به در رو به قبله می نشستند و بهترین آرزوهایی که دوست داشتند در سال جدید به آن برسند را حین گره زدن سبزه برای خود زمزمه می کردند.

رسم و رسوم ۱۳ به در، روز طبیعت چیست؟

یکی دیگر از جذاب ترین رسم های ۱۳ به در پختن آش رشته مخصوص سیزده در است. این آش که بیشتر توسط مادر بزرگ خانواده آماده می شود نمادی از خوب بودن و به راه بودن حال و احوال  اغضای خانواده را نشان می دهد.

مردم مشهد عصر سیزده به در سبزه های گره زده خود را روانه آب می کنند چرا که بر این باورند که سبزه های مریضی ها و پلیدی ها را به خود گرفته اند و با به دور انداختن این سبزه ها تا یکسال از شر بیماری و اتفاقات بد به دور حواهیم بود.

طرقبه یا شاندیز بهترین مکان برای یک سیزده به در بی نظیر

اگر فرار بر این باشد تا برای سیزده به در بهترین و جذاب ترین جای مشهد را امتحان کنید قطعا هیچ جای مشهد به اندازه طرقبه و یا شاندیز برایتان هیجان انگیز نخواهد بود.

طرقبه و شاندیز همیشه روزهای پر طرفداری را در تعطیلات نوروز دارند چرا که مردم زیادی برای سیرده به در هیجان انگیز خود این مکان های جذاب را انتحاب کرده اند. اگر شما برای سیزده به در هیجان انگیز خود قصد دارید به شاندیز و یا طرقبه بروید باید در نظر داشته باشید که خیلی رودتر از زمانی که برای جرکت در نظر گرفته اید به انجا برسید و گرنه تزافیک و شلوغ بودن پارک امکان دارد نظرتان را تغببر دهد.

پارک ملت یا پارک کوهسنگی مشهد؟

یکی دیگر از بهتین اننخاب های مشهدی ها برای گذراندن ۱۳ به در هیجان انگیز انتخاب پارم های درون شهری و نزدیک است. این پارک ها نسبت به طبیعت خارج از شهر مشهد خلوت تر هستند و بهتر می توان در آنجا جای مناسب برای اطراق خانواده ها پیدا کرد.

یکی از جذاب ترین پارک های مشهد که محیط جذابی برای ۱۳ به در ها دارد پارک کوهسنگی مشهد است. این پارک نمای بی نظیری برای کسانی دارند که دوست دازند مدت طولانی در پارک بمانند و از صبح تا عصر سیزده به در را در کنار خانواده خود لذت ببرند.

بهترین مکان های طبیعی مشهد

پارک ملت دم دستی ترین جایی است که مردم مشهد برای روز طبیعت می توانند به آن مراجعه کنند. در این پارک به عان ازدحام جمعیت شاهد شلوغی و صف سرویس بهداشتی خواهید بود پس صبور باشید.

پارک حنگلی وکیل آباد مشهد، بهترین انتخاب روز طبیعت

پارک های حنگلی همیشه هیجان انگیز ترین مکان برای روز طبیغت است چرا که کمتر کسی برای یک روز متقاوت اسکان در پارک های معمولی مشهد را انتخاب می کند. پارک جنگلی وکیل آباد مشهد یکی از قدیمی ترین پارک های مشهد است که هنوز هم با اب قناب ابیاری می شود. این پارک جنگلی مانند دیگر پارک ها پر از پسنی و بلدی است پس برای آمدن به این پارک کفش مناسب بپوشید تا راحت باشید و بتوانبد به راحتی از قسمت های مختلف پارک عبور کنید.

محیط پارک انقدر بزرگ است که به آسانی پر نمی شود پس نگران شلوغی زیاد نباشید در این پارک جا برای همه هست. اگر هم دوست دارید برای ناهار جوجه کباب درست کنید منقل و زغال حتما همراه داشته باشید چون این پارک فاقد باربیکیو است.

غروب سیزده به در روز طبیعت در مشهد در سراسر ایران به یک شکل است چرا که آخرین روز تعطیلات برای همه و به خصوص کارمندان و دانش آموزان سخت تر از آنجه که باید می گذرد پس خیلی در بند پیدا کردن یک جای بی نظیر نباشید چون آسمان خدا همه چا به یک رنگ است مهم گذراندن اوقاتی خوش در کنار خانواده است تا بتوانیم بهترین و شیرین ترین لحظات خود را در روزهای ابتدایی سال جدید تچربه کنیم.

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.