سفر با قطار به مشهد بهتر است یا سفر با هواپیما؟

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
سفر به مشهد

شاید یکی از نوستالژیک ترین خاطرات دوران کودکی ما مربوط به زمان هایی باشد که با قطار عازم سفر می شدیم. قطعا سفر با قطار جذابیت هایی به خصوصی دارد که در هنگام سفر با هواپیما نمی توان آن ها را تجربه کرد. لذت نشستن نزدیک پنجره کوپه و تماشای منظره بیرون یا پرسه زدن در واگن های قطار برای رسیدن به سر و ته قطار از تفریحات ما در قطار بودند. حتی شاید هنوز هم از این تفریحات داشته باشیم و کودک درونمان ما را زنده نگه داشته باشد. البته از ویژگی سفر با قطار که بگذریم سفر با هواپیما هم ویژگی های خودش را دارد. در مجموع به نظر شما سفر با قطار به مشهد گزینه بهتری است یا سفر با هواپیما؟ در این مقاله از مزایای سفر با قطار و سفرهای هوایی به مشهد خواهیم گفت.

مزایای سفر هوایی به مشهد

از طرفی سفر با هواپیما نیز مزایای خود را دارد. یکی از این مزایا سرعت در سفر است. این ویژگی به خصوص برای افرادی که قصد دارند به سرعت به مقصد برسند ویژگی مهمی است. البته به راحتی می توانیم به ویژگی راحتی در هواپیما نیز اشاره کنیم. در حال حاضر مسیرهای پروازی منتهی به مشهد از پرتردد ترین مسیرهای پروازی کشور به حساب می آیند. با اینکه سفر با هواپیما ممکن است برخی از مزایای سفر با قطار را نداشته باشد اما سفرهای هوایی ویژگی هایی دارند که برای استفاده کنندگان آن ها حائز اهمیت است.

یکی از مواردی که در مورد سفرهای هوایی وجود دارد صرفه جویی در زمان است. برای بسیاری از افراد زمان امر مهمی است و ممکن است ارزشی چند برابری نسبت به اختلاف هزینه سفرهای هوایی داشته باشد. از طرفی خدمات حین پرواز و احترام به مسافرین نیز از اهمیت و ارزش زیادی برخوردارند.

مزایای سفر هوایی به مشهد

راهنمای خرید بلیط هواپیما ارزان تهران مشهد

همانطور که می دانید قیمت بلیط هواپیما نرخ کاملا مشخصی ندارد. در برخی از زمان ها قیمت بلیط های مسیرهای مختلف دچار تغییرات زیادی میشود. قیمت ها کاهش می یابند، افزایش پیدا میکنند و تخفیف می خورند. در برخی زمان ها نیز امکان خرید بلیط هواپیمای چارتری نیز امکان پذیر است. برای خرید بلیط هواپیما ارزان تهران مشهد باید به چند نکته توجه کنید.

  • اگر از نظر زمانی برنامه انعطاف پذیری داشته باشید می توانید به راحتی بلیط ارزان هواپیما تهیه کنید. پیشنهاد می کنیم برای خرید بلیط بسیار زود اقدام نکنید. قیمت بلیط ها در ابتدا با قیمتی بالا عرضه می شوند و با نزدیک شدن به روزهای پایانی نزدیک به پرواز قیمت ها کاهش می یابند.
  • قیمت بلیط هواپیما در مناسبت های به خصوص بسیار افزایش می یابد. برای مثال اگر قصد سفر در ایام ولادت امام رضا را داشته باشید نه تنها بلیط ارزان قیمت به دست نمی آورید، بلکه ممکن است به سختی بتوانید بلیطی برای سفر خود رزرو کنید.
  • در برخی از زمان های سال و حتی برخی از روزهای هفته می توانید بلیط ارزان قیمت و بلیط چارتری ارزان قیمت تهیه کنید. برای مثال در ماه مهر یا اردیبهشت به دلیل کاهش حجم سفرها قیمت بلیط هواپیمای تهران مشهد تا حد زیادی کاهش می یابد و می توانید بلیط خود را با کمترین هزینه رزرو کنید.
  • در صورتی که قصد خرید بلیط چارتری را دارید، این نکته را در نظر بگیرید که بلیط های چارتری ممکن است در برخی موارد قیمتی بیشتر از بلیط های سیستمی داشته باشند، به همین دلیل لازم است قبل از رزرو بلیط نسبت به بررسی قیمت بلیط ها اقدام کنید.
نمایی هوایی از شهر مشهد

مزایای سفر با قطار به مشهد چیست؟

با اینکه درصد زیادی از مسافران عازم مشهد ممکن است به دلایل کاری یا تفریحی به شهر مشهد سفر کنند، اما بدیهیست که میزان سفرهای زیارتی به این شهر بیشتر از هر چیز است. اما این مسئله به این معنا نیست که این افراد قصد ندارند از سفر خود لذت ببرند. قطعا مسیر قطار تهران مشهد زیبایی های خاص خودش را دارد. به خصوص اگر قصد دارید به صورت چند نفره سفر کنید، رزرو یک کوپه اختصاصی می تواند باعث شود لذت بیشتری از مسیر سفر خود ببرید.

مورد دیگر ایمنی در سفر است. ما ایرانی ها یکی از مهمترین مواردی که در سفر در نظر می گیریم ایمنی است. مثلا در جاده ها با خودروهای داخلی با کیفیت خود با سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت می رانیم و می گوییم توکل بر خدا. اگر از شوخی بگذریم ایمنی یکی از مهمترین مواردی است که باید در سفر در نظر داشته باشیم و با توجه به اینکه قطار ایمن ترین وسیله سفر است نیازی به این نیست که توصیه کنیم برای سفری ایمن از قطار استفاده کنید.

علاوه بر این موارد در قطار نسبت به وسایل حمل و نقل دیگر راحت تر هستید. در اتوبوس، اتومبیل شخصی و یا حتی هواپیما ممکن است نتوانید به اندازه قطار راحت سفر کنید. اگر برای سفر از قطارهای کوپه ای (به خصوص قطارهای ۴ تخته) استفاده کنید آسایش سفر خود را تضمین کرده اید. علاوه بر این اخیرا قطارهای لوکس زیادی در ناوگان ریلی کشور فعال شده اند که خدمات و امکانات بی نظیری در اختیار مسافران شهرهای مختلف قرار می دهند. در ادامه بهترین قطارهای تهران مشهد را به طور کوتاه معرفی می کنیم.

مزایای سفر با قطار به مشهد چیست؟

بهترین قطارهای تهران مشهد و بالعکس

  • قطار زندگی: این قطار ۵ ستاره، بهترین قطار شرکت رجاست. برخی از جذابترین امکانات و خدمات قطار زندگی عبارتند از: پذیرایی ویژه رایگان، سیستم صوتی و تصویری پیشرفته و خدمات مهمانداری بسیار عالی.
  • قطار فدک: قطار فدک را می توان بهترین قطار کشور در نظر گرفت. شهرت این قطار به دلیل امکانات و خدماتی است که در این قطار ارائه می شود. پذیرایی مجلل، واگن های زیبا و خدمات مهمانداری تنها گوشه ای ویژگی های قطار فدک هستند.
  • قطارهای سیمرغ، نور، سروش و غزال: این قطارها نیز از دیگر قطارهای ۴ تخته پیشرفته و پرامکانات کشور هستند که در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد فعالیت می کنند. خدمات و امکانات این قطارها در رده کاملا خوبی قرار دارند.

البته در این قسمت تنها به بهترین قطارهای تهران مشهد اشاره کردیم. ممکن است برای افرادی که قصد دارند به سرعت به مقصد خود برسند قطارهای سریع السیر همچون قطار کوپه ای غدیر یا قطار پردیس سالنی انتخاب های بهتری باشند.

مهدی رئوف

من تنها نویسنده تیم هستم که در مشهد متولد شدم. البته از دو سالگی دیگه اونجا نبودم، اما خیلی به این شهر دوست داشتنی سفر می کنم. من با علاقه ای که به مشهد دارم برای این سایت می نویسم.

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.
حمید (24 ژانویه 2019)

زنده باد مشهدی ها لطفا از معرفی مشهد بیشتر بذارید اینا خیلی کلین که گفتید اخه

    زهره ابوالقاسم (3 فوریه 2019)

    با سلام کاربر گرامی؛ حتما. اگر همراه مشهد مگ باشید در آینده اطلاعات کامل و جامع تری درباره این شهر دوست داشتنی خواهید دید.