آشنایی با بازارهای سنتی مشهد

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
بازارهای سنتی مشهد، مرکز خرید لباس در مشهد

یکی از جاذبه هایی که در سفر به مشهد مخاطبین بسیاری دارد و حتی هدف سفر خیلی ها می شود، خرید کردن است. مشهد جاذبه های بسیاری دارد که در مقالات مختلف به معرفی آنها پرداخته ایم. اما در این نوشتار به دنبال معرفی بازارهای سنتی مشهد هستیم تا اطلاعات کامل تری در اختیار شما بگذاریم.

معرفی بازارهای سنتی و بازارهای ارزان مشهد

اگر در مقالات قبلی با ما همراه بوده باشید، در معرفی بهترین مراکز خرید مشهد، تعدادی از لوکس ترین و جدیدترین بازارهای مشهد را به شما معرفی کردیم. اما بازارهای محبوب مشهد در بین مردم فقط مراکز خرید لوکسو جدید و یا گران قیمت نیستند، بلکه بازارهای سنتی هم جاذبه های خاص خود را دارند.

به خصوص که بسیاری از بازارهای سنتی مشهد مراکز خرید ارزانی برای لباس های مردانه، کفش، مانتو و غیره هستند. تا انتهای متن با ما همراه باشید.

بازار امین، مرکز خریدی نزدیک به حرم

اگر در سفر به مشهد بعد از زیارت به دنبال خرید پوشاک؛ اسباب بازی برای کودکان، ظروف چینی و خوراکی های بومی مشهد هستید، بهترین جایی که می توانیم به شما معرفی کنیم بازار امین است. بازار امنی در فاصله نزدیکی به حرم قرار دارد و طیف گسترده ای از محصولات را در خود گنجانده است.

بازار امین در دو طبقه و دارای پارکینگ است و مراکز تجاری بسیاری دارد. پس اگر به دنبال خرید تمام محصولات مورد نیاز خود هستید و قصد دارید همه را هم از یک جا خریداری نمایید، بهتر است سری به بازار امین بزنید. بهترین و نزدیک ترین راه هم برای رسیدن به بازار امین استفاده از خروجی بست نواب صفوی در حرم امام رضا (ع) است.

بازار امین مشهد

در خرید از بازار امین می توانید با یک تیر دو نشان بزنید و از خانه تاریخی داروغه و خانه تاریخی توکلی،که از مکان های تاریخی مشهد هستند، هم دیدن نمایید.

بازار مرکزی مشهد فاز ۲ و فاز ۱

مجموعه تجاری بازار مرکزی مشهد در چهارراه شهدای مشهد، محدوده نسبتا بزرگی از مراکز خرید این شهر مقدس در کشور است. ساختمان این بنا مشتمل بر چهار طبقه بوده که طبقه دوم آن عموما تجاری و مرکز دفاتر تجاری، بازرگانی است. بازار مرکزی مشهد دارای دو فاز مختلف است که ساخت فاز اول آن در سال ۱۳۷۴ آغاز شد و در سال ۱۳۷۷ به بهره برداری رسید.

بازار مرکزی مشهد فاز 2

در غرفه های این بازار می توانید انواع پوشاک، سوغات، زینت آلات و نمادهای مذهبی و بومی مشهد را خریداری نمایید.

بازار مولوی مشهد، بهترین مرکز حراج لباس مشهد

بازار مولوی نیز یکی دیگر از بازارهای سنتی مشهد است که دارای دو نبش و سه بنده شهری در شهر است. این مرکز خرید عمدتا دارای اجناسی همانند لوازم التحریر، لوازم خیاطی و خرازی و واحدهایی برای پاساژ های مدرن است. معماری بنا اسلامی-ایرانی است و در سه فاز مختلف بنا شده که هز بخش نیز دارای ورودی های مجزایی است.

بازار حراج لباس در مشهد

بازار مولوی مشهد دارای ۴۰۰۰ متر مربع زیربنا می باشد و پارکینگ نسبتا بزرگی هم در اختیار خریدارن قرار می دهد. بازار مولوی یکی از بهترین مراکز خریدی است که می توانید در آن انواع لباس های مورد نیاز خود را به قیمتی ارزان خریداری نمایید.

بازارچهار سوق کوه سنگی مشهد، بهترین مرکز خرید صنایع دستی

اگر در سفر خود به دنبال خرید صنایع دستی هستید و بیشتر به آثار هنری علاقه دارید، یکی از بهترین بازارهایی که می توانیم به شما مرعفی کنیم، بازار چهار سوق کوه سنگی مشهد است. در بازار چهار سوق کوه سنگی انواع صنایع دستی بومی مشهد با ترکیبی از هنر های اسلامی، ایرانی و بومی خود مشهد در اختیار مخاطبین قرار دارد.

بهترین مرکز خرید صنایع دستی مشهد

بازار چهارسوق کوه سنگی یکی از بازارهای نسبتا قدیمی شهر است که در آن می توانید اقلامی نظیر تابلو فرش ها، تابلو های رنگ روغن، صنایع دستی مانند انواع ظروف، دیزی های سنگی، انواع قلیان و مجسمه های دست ساز را پیدا کنید.

بازار حکیم یا بازار روس ها در مشهد

بازار حکیم قدیمی ترین و اولین بازار روس ها در مشهد است و البته از بزرگترین بازارهای شهر مشهد. در بازار روس ها می توانید انواع لوازم و اقلام مورد نیاز خود را خریداری نمایید و قدم زدن در آن نیز جاذبه های دیدنی بسیاری دارد. بازار روس ها در گذشته بسیار شلوغ بود و مخاطبین بسیاری هم داشت، اما اخیرا کمی رو به افول گذاشته و عده کمتری از آن بازدید می کنند.

بازار روس ها مشهد

بازار روس های مشهد دارای ۱۲۰ واحد تجاری در ۴ طبقه است و انواع اسباب بازی ها، لوازم سیسمونی، کت و شلوار، انواع پوشاک زنانه و بچگانه، لوازم آرایشی و بهداشتی و نقره جات را در آن پیدا می کنید.

آدرس بازار حکیم یا بازار روس ها در مشهد

بازار حکیم در خیابان امام خمینی، نرسیده به میدان شهدا، روبروی اداره کل آموزش و پرورش مشهد قرار دارد.

بازارچه سنتی بابا قدرت، کاروانسرایی از دوره قاجار

اگر قصد دارید هم خرید کرده باشید، هم از مکان های تاریخی دیدن کنید و هم فرصت سفر در گذشته ایران را داشته باشید، پیشنهاد می کنیم سری به بازارچه سنتی بابا قدرت بزنید. بازارچه سنتی بابا قدرت در حقیقت یک کاروانسرای قدیمی و مربوط به دوره قاجار است.

بازار باباقدرت مشهد

این بنا در سال ۱۳۸۰ به عنوان یکی از آثار ملی کشور به ثبت رسیده و همچنان مورد استفاده است. بازارچه سنتی بابا قدرت همانطور که از نامش پیداست محلی برای خرید اجناس سنتی است. پس اگر قصد دارید اجناس قدیمی و سنتی در مشهد خریداری نمایید، بهترین مرکز خرید برای شما، بازارچه سنتی بابا قدرت است.

بازار گوهرشاد مشهد، بهترین مرکز خرید لوازم خانگی

بازار گوهرشاد هم از قدیمی ترین بازارهای مشهد است و با زیربنایی ۲۱۰۰ متر مربعی، داری ۸۴ واحد تجاری است. زمین این بازار از موقوفات گوهرشاد بوده و یکی از بهترین مراکز خرید لوازم خانگی در مشهد برای تهیه انواع لوازم خانگی است. در بازار گوهرشاد مشهد می توانید انواع لوازم خانگی، لوازم برقی، بلور و کریستال، عطر و ادکلن، کفش، سیسمونی نوزاد، لوازم‌ التحریر، اسباب بازی و سوغات مشهد را پیدا کنید.

بازار گوهرشاد مشهد

بازار قسطنطنیه مشهد، بهترین مرکز حراج لباس در مشهد

برویم به سراغ محبوب ترین مرکز خرید در بین مسافرین! درست حدس زدید، منظورمان مراکز خرید لباس است. بازار قسطنطنیه در مشهد که یکی از بازارهای قدیمی به حساب می آید، یکی از بهترین مراکز خرید و حراج انواع لباس است. در بازار قسطنطنیه مشهد بورس انواع مانتو، شلوار، روسری، کفش، لباس مجلسی، لباس مردانه و کیف در اختیار شما قرار دارد.

بازار قسطنطنیه مشهد، بهترین مرکز حراج لباس در مشهد

بازار قسطنطنیه در نزدیکی میدان احمد آباد قرار دارد و از ۹ صبح تا ۹ شب برای استفاده عموم باز است.

بازار رضا مشهد، نزدیکترین بازار به حرم اما رضا (ع)

حتی اگر به مشهد سفر نکرده باشید حتما نام بازار رضا را شنیده اید. بازار رضا که مرکزی تجاری-توریستی است در نزدیکترین فاصله به حرم اما رضا (ع) قرار دارد و یکی از بهترین مراکز خرید در مشهد نیز هست. بازار رضا در کنار پیشرفت های بسیار، همچنان بافت سنتی خود را حفظ کرده است و انواع اقلام و اجناس مودر نیاز خود را می توانید در آن خریداری نمایید.

بازار رضا مشهد، نزدیکترین بازار به حرم اما رضا (ع)

بازار رضا تمام سرپوشیده بوده و ۳ کیلومتر طول دارد. ورودی آن از سمت حرم در نزدیکی میدان بیت المقدس قرار دارد که به فلکه آب نیز مشهور است. خروجی آن نیز به میدان ۱۷ شهریور می رسد. در این بازار انواع سوغاتی های مشهد از قبیل انگشترهای عقیق و فیروزه و طلا ونقره و همچنین انواع عطریات و زعفران و نبات و پوستین و مهر و سجاده و تسبیح و لباس و بدلیجات و غیره به فروش می رسد.

بازار رضا به دلیل نزدیکی به حرم رضوی از مراکز دیدنی مشهد به شمار می آید و مورد توجه و بازدید اهالی مشهد و زائران و مسافران قرار دارد.

بازارهاای سنتی و قدیمی مشهد مسلما بسیار بیشتر از این تعداد هستند، اما در این مقاله تنها به معرفی تعدادی از معروف ترین آنها پرداختیم تا در سفر بعدی تان به مشهد راهنمای کاملی در اختیار داشته باشید.

معین زمانی

کارشناس ارشد آمار ریاضی دارم و متخصص دیجیتال مارکتینگ هستم. کارم رو با تولید محتوا آغاز کردم و پس از پایان تحصیلات، فعالیت ام رو به صورت جدی در حوزه سئو آغاز کردم. در کنار اساتید بزرگ و سرشناس سئوی کشور تجارب و آموخته های ارزشمندی به دست آوردم. و امروز خوشحالم که به معنای واقعی عاشق کارم هستم!

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.